عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۱۱۷۲
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰
اگر قصد رفتن به کربلا با پای پیاده را دارید، بهتر است قبل رفتن اطلاعاتتان را درباره سلامتی خود در بین راه تکمیل کنید تا سفر بی خطری را تجربه کنید. دراین قسمت از الو دکتر با راهکارهایی برای پیشگیری از تاول زدن پا، در پیاده روی اربعین آشنا می شوید.
عقیق:نزدیک اربعین است و ایرانیان عاشق با پای پیاده عازم کربلا هستند و سختی های راه را به جان می خرند. یکی از سختی های راه، تاول زدن پا است که به دلیل پیاده روی طولانی ایجاد می شود. اما نگران نباشید با رعایت نکاتی می توانید به پیشگیری از تاول زدن پا کمک کنید. ما در این مقاله راهکارهایی برای پیشگیری از تاول زدن پا، در پیاده روی اربعین را به شما می گوییم.
راهکارهایی برای پیشگیری از تاول زدن پا، در پیاده روی اربعین
– بهترین شیوه برای جلوگیری از تاول پا، پوشیدن جوراب‌های ضخیم و کفش‌های راحت و اندازه است.
– کفش هایی را که منطقه تاول را تحریک می کنند نپوشید
– با عوض کردن مرتب کفش‌هایتان و در نتیجه آزادکردن نقاط تحت فشار، به پاهایتان استراحت دهید.
– برای محافظت از دست هایتان بهتر است هنگامی که با ابزار یا وسیله‌ای کار می‌کنید که ممکن است تاول ایجاد کند، دستکش ضخیم بپوشید.
– تا حد امکان از کارهایی که باعث تاول زدن پا می‌شوند پرهیز کنید. همیشه قبل از دست زدن به تاول دستهایتان را خوب با آب و صابون بشویید.
برای پیشگیری از عفونت در محل تاول می‌توانید از پمادهای آنتی بیوتیک تحت نظر پزشک استفاده کنید
– روی تاول را فشار ندهید. بهترین کار برای دور کردن فشار از روی تاول‌های پا، گذاشتن بالشتک نمدی یا اسفنجی به دور آن است. ناحیه تاول را باندپیچی کرده و برای جلوگیری از مالش آن، کفش‌ها را عوض کنید. مراقب باشید که بالشتک را کمی دورتر از تاول بگذارید تا لبه آن با تاول برخورد نکند.
– مراقب تاول‌های کوچک باشید. تاول‌های کوچک پاره شده را با چیزی غیر چسبناک، مثل گاز وازلین، بپوشانید و سپس آن را با گاز استریل باندپیچی کنید.
– علت تاول زدن پا را بیابید. تاول‌های ناشی از داروها یا عفونت‌ها را به پزشک نشان دهید (بهتر است هر تاولی را که ظرف یک هفته خوب نمی‌شود به پزشک نشان دهید) . ممکن است با تغییر دارو یا تجویز آنتی‌بیوتیک برای عفونت، تاول بهبود یابد.
نکات ضروری!
 تاول زدن پا یکی از رایج ترین مشکلاتی است که در طول پیاده روی ایجاد می شود که ناشی از کفش نامناسب یا آلودگی های دیگر است. اگر این اتفاق برایتان افتاد از دستکاری کردن آن خودداری کنید و با بتادین یا الکل آن را ضدعفونی کنید.
به هیچ وجه به بهیارهای بین مسیر اجازه ندهید پوستی را که تاول زده بکنند.
در طول مسیر ایستگاههای امدادی تعبیه شده است که اگر مشکلی برای کسی پیش آمد با مراجعه به این ایستگاه ها از خدمات پزشکی بهره مند شود. در طول مسیر هلال احمر ایران نیز ایستگاههایی دارد که به زائرین خدمات می دهد.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین