عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۱۱۳۹
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد با اشاره به این مطلب که کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد با تشکیل موکب‌هایی با نام موکب الاتحاد در مرز ایران و عراق درصدد است که به زائران خدمات فرهنگی و هنری ویژه‌ای ارائه بدهد، گفت: تشکیل موکب‌هایی در پیاده‌روی اربعین سبب ایجاد اتحاد بین کشور ایران و عراق می‌شود و ما درصدد هستیم در این موکب‌ها از جوانان ایرانی و عراقی بهره ببریم.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌ رضا ارزانی صبح امروز دوشنبه (30 مهرماه) در نشستی که به مناسبت تشریح اقدامات قرارگاه اربعین توسط کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد و سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران قرار است صورت بگیرد، با تشریح برنامه‌های این کارگروه‌ها در ستاد اربعین اظهار کرد: رسانه و اطلاع‌رسانی در قرآن جایگاه ویژه‌ای دارد تا جایی این مطرح است که خداوند به پیامبر (ص) می‌فرماید اگر پیام امامت ابلاغ نکنی، رسالت خود را کامل نکرده‌ای. یعنی بر این موضوع تاکید شده است که اطلاع‌رسانی باید به صورت کامل انجام شود. در دنیای امروز دشمن برای رسیدن به اهداف خود بهترین راهی را که انتخاب کرده است، رسانه است.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه مسجد در طول تاریخ اسلام عنوان کرد: در طول تاریخ مساجد به عنوان یکی از اثربخش‌ترین رسانه‌های دنیای اسلام فعالیت داشته است. از زمانی که پیامبر (ص) مسجد را در مدینه بنا کردند تاکنون این مساجد کارایی‌ها و فعالیت‌های زیادی داشته است. همچنین در شکل‌گیری انقلاب اسلامی نیز مساجد یکی از مهم‌ترین و اثرگذارترین مکان‌ها بوده‌ است و در استمرار و امتداد انقلاب نیز نباید نقش مساجد را فراموش کنیم. مسجد دین‌محور، اخلاق‌محور و عدالت محور است. آنچه که رسانه می‌خواهد در مسجد وجود دارد. بر همین اساس ما طرحی را در مساجد آغاز کرده‌ایم. "هر مسجد یک خبرنگار". درصدد هستیم با اجرای این طرح اطلاعات مفیدی را از مساجد در اختیار مردم قرار بدهیم.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد با بیان اینکه عدد 40 در دین اسلام یک عدد کمال است، ادامه داد: کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد در حوزه اربعین بناست که با همکاری سازمان فرهنگی- هنری شهرداری برنامه‌هایی را در این پیاده‌روی باعظمت داشته باشد و از جمله برنامه‌های ما برنامه‌های فرهنگی و هنری است. در هیچ جای دنیا فستیوالی به این بزرگی و عظمت نداریم. چرا در زمان‌های گذشته این راهپیمایی با این عظمت نبوده است؟ دلیلش این است که انقلاب اسلامی ایران به مردم این جسارت و شعور و بصیرت را داد که همگی در این راهپیمایی با یک شعار مشترک جمع شوند و به جهان اعلام کنند که امام حسین (ع) نقطه مرکزیت ما است. بر همین اساس ما موکب‌ها را به نام موکب "الاتحاد" راه‌اندازی کردیم و علاوه بر اینکه در این موکب‌ها بحث پذیرایی از زائران را داریم. کارویژه‌های اصلی ما در بحث فرهنگ و هنر است. اربعین یک دانشگاه بزرگ است. فردی که در این پیاده‌روی شرکت کرده، نیمی از راه را رفته است اما فعالیت فرهنگی می‌تواند این حرکت عظیم را تکمیل‌تر کند.

ارزانی خاطرنشان کرد: این پیاده‌روی و تشکیل موکب‌ها می‌تواند اتحاد بین ایران و عراق را بیشتر کند. ما سعی کرده‌ایم که در موکب‌ها از جوانان ایرانی و عراقی چه در مرز ایران و چه در مرز عراق استفاده کنیم. از روحانیونی که به سه زبان عربی، انگلیسی و فارسی مسلط هستند، در این قرارگاه‌های فرهنگی استفاده کرده‌ایم تا سخنرانی‌های 20 دقیقه‌ای را برای زائران داشته باشند. همچنین بحث جا ماندگان از اربعین که در حدود سه سال است با همکاری شهرداری در استان تهران به راه افتاده است نیز حرکتی ارزشمند است که ما امسال به صورت ویژه در این مراسم حاضر شده‌ایم و بناست موکب‌هایی از میدان امام حسین (ع) تا حرم شاه عبدالعظیم حسنی (ع) دایجاد کنیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین