عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۱۱۳۴
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
مسئول ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: اربعین درابعاد سیاسی اهمیت بالایی دارد چراکه حرکتی به این بزرگی در این تاریخ معاصر نداشته ایم و مانور بزرگ سیاسی در جهان اسلام است که وحدت مسلمانان جهان را نشان می‌دهد.
عقیق:سردار حسین نجات مسئول ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) هیات رزمندگان اسلامی که عصر امروز در مرکز تخصصی معاونت فرهنگی اجتماعی برگزار شد با بیان اینکه اربعین جریان زیبایی است که در جهان اسلام و دنیا بازتاب گسترده پیدا کرده است، عنوان کرد: اربعین درابعاد سیاسی اهمیت بالایی دارد چراکه حرکتی به این بزرگی در این تاریخ معاصر نداشته ایم و مانور بزرگ سیاسی در جهان اسلام است که وحدت مسلمانان جهان را نشان می‌دهد.

وی در ادامه گفت:میزبانی مردم و عشایر از نکات قابل توجه اربعین است چرا که نزدیک به بیست ملیون زایر از سراسر کشور در مراسم اربعین حضور پیدا میکنند و مردم عراق با عشق و محبت از زوار پذیرایی میکنند و این‌ها جز با عشق و لطف امام حسین (ع) صورت نمی‌پذیرد.

سردار نجات با اشاره به اینکه بعد معنوی اربعین حسینی از بعد سیاسی اش کم اهمیت‌تر نیست، اظهار داشت: هیات رزمندگان در سراسر کشور هزار شعبه دارد و به هر کدام ابلاغ کردیم که هر هیئت چهل نفر را برای کراسم اربعین اعزام کند.

سردار نجات پذیرایی و اسکان در مرز‌های مهران چزابه و شلمچه از اقدامات هیات رزمندگان مطرح کرد و عنوان کرد:در حدود هفتاد نقطه عراق با عراقی‌ها در اسکان و پذیرایی همکاری میکنند و همچنین کار‌های فرهنگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه عکس جنایات آمریکا رژیم صهیونیستی و عربستان در موکب‌های هیات رزمندگان در مسیر نحف تا کربلا به نمایش گذاشته می‌شوند، عنوان کرد:بیش از ۸۰ سخنران و مداح برجسته کشور توسط هیات رزمندگان ساماندهی شده است و در موکب‌ها حضور پیدا می‌کنند.

سردار نجات در پایان تصریح کرد همه موکب‌های هیئت رزمندگان اسلام در خاک عراق به نام «احباب الامام رضا» هستند و ما در نجف ۸ موکب، در کربلا ۴۶ موکب، در مسیر نجف تا کربلا ۲۱ موکب، در کاظمین ۴ موکب و در سامرا ۱ موکب برپا کرده‌ایم. این موکب‌ها علاوه بر موکب‌هایی هستند که در مرز‌های شلمچه، مهران و چذابه برپا شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین