عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۱۱۰۷
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹
مدیر حوزه هنری خراسان رضوی در اختتامیه هفته‌ فیلم‌های اروپایی خطاب به رایزن فرهنگی اتریش و رئیس شبکه موسسات فرهنگی اروپایی در ایران گفت که آیا از سرگذشت مردم هویزه چیزی می‌دانید؟ او در این باره به خبرنگار فارس توضیحاتی داد.
عقیق:اختتامیه هفته فیلم‌های اروپایی روز جمعه ۲۷ مهرماه در سینما هویزه شهر مشهد برگزار شد. میثم مرادی، مدیر حوزه هنری مرکز خراسان رضوی، طی سخنانی که در این اختتامیه داشت،‌ با خطاب قرار دادن «الکساندر ریگر» رئیس شبکه موسسات فرهنگی اروپایی در ایران، صحبت‌هایی درباره منطقه هویزه و اکران فیلم‌های ایرانی در کشورهای اروپایی مطرح کرد. 

وی در ادامه صحبت‌های خود مجموعه‌ای از ۸ فیلم سینمای ایران را برای اکران در کشورهای اروپایی تقدیم «ریگر» کرد و گفت: همانطور که ما در کشورمان هفته‌ فیلم‌های اروپایی را برگزار کردیم و فیلم‌هایی از ۱۵ کشور اروپایی به نمایش درآوردیم، امید است که شما نیز این ۸ فیلم را در ۱۵ کشور اروپایی به نمایش بگذارید. 

ماجرای نیمروز از محمدحسین مهدویان، از کرخه تا راین از ابراهیم حاتمی‌کیا، چریکه بی‌دنگ از نرگس آبیار، یتیم خانه ایران از ابوالقاسم طالبی، به وقت شام از ابراهیم حاتمی‌کیا، تنهای تنهای تنها از احسان عبدی‌پور، یه حبه قند از رضا میرکریمی، تو توریست، من‌تروریست از محمدرضا گودرزی، ۸ فیلمی بود که مرادی تقدیم مایکل ریگر رئیس شبکه موسسات فرهنگی اروپایی در ایران کرد. 




سخنرانی مدیر حوزه هنری مرکز خراسان رضوی

میثم مرادی مدیر حوزه هنری مرکز خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، درباره این موضوع گفت: هفته فیلم‌های اروپایی با همکاری انجمن سینمای جوان در شهرهایی چون تهران،‌ تبریز، کرمان و مشهد برگزار شد. این هفته فیلم‌های اروپایی از یک‌شنبه ۲۳ مهرماه تا جمعه ۲۷ مهرماه برپا شده و اختتامیه آن در پردیس سینمایی هویزه شهر مشهد برگزار شد.

وی ادامه داد: وقتی که من مطلع شدم که آقای «الکساندر» ریگر که سمت رایزن فرهنگی سفارت اتریش و مدیر شبکه موسسات فرهنگی اروپایی در ایران را دارند نیز در اختتامیه هفته فیلم‌هایی اروپایی حضور پیدا می‌کنند، به ذهنم خطور کرد که این بهترین فرصت است تا درباره مردم ایران با او صحبت کنم و نسبت به یک‌سویه بودن آثار آنها در کشور ما گلایه کنم و از او بخواهم که آثاری را که تصویر درستی از ایران و ایرانی را به نمایش می‌گذارد را در کشورهای اروپایی به نمایش بگذارد.

مدیر حوزه هنری مرکز خراسان رضوی اظهار داشت: بخشی از صحبت‌هایم درباره دفاع مقدس بود و ظلمی که توسط کشورهایی مثل آمریکا و اسرائیل به کشور ایران شده است. احساس کردم که آقای ریگر باید بداند که وظیفه‌اش تنها برگزاری هفته فیلم‌های اروپایی در ایران نیست، بلکه باید زمینه‌ای ایجاد کند که فیلم‌های ایران نیز در کشورهای اروپایی اکران شود. تصوری که امروز اروپایی‌ها از جامعه ایران دارند، تصور درستی نیست. امیدوارم با انجام اینگونه رویداد‌ها، تصور درستی از ایران و ایرانی در ذهن مردم اروپا نقش ببند.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین