عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۱۰۱۶
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۴
مراسم رونمایی کتاب «به سفارش مادرم» عصر روز گذشته در شهر کتاب دانشگاه، با حضور حسین رجبی دوانی، احمد مسجدجامعی، مهدی قزلی، نفیسه مرشدزاده و جمعی از علاقمندان به کتاب برگزار شد.
عقیق:مراسم رونمایی کتاب «به سفارش مادرم» عصر روز گذشته در شهر کتاب دانشگاه، با حضور دکتر حسین رجبی دوانی، احمد مسجد جامعی، مهدی قزلی، نفیسه مرشدزاده و جمعی از علاقمندان به کتاب و به همت انتشارات به نشر برگزار شد.

این کتاب شامل 23 روایت از مواجهه نویسنده و تیم عکاسان به سرپرستی وهب رامزی با زائران پیاده اربعین حسینی است؛ مهدی ثائبی به عنوان مدیر تولید این پروژه و احسان حسینی نسب که به همراه تیم عکاسی، اربعین دو سال گذشته و به سفارش مادر خود به کشور عراق سفر کرده بودند تا به جای مادر شاهد عظمت اجتماع عظیم مسلمانان در اربعین حسینی باشد می‌گوید : همسفر شدن با افرادی که در یک مسیر مشترک و با یک هدف مشترک حرکت می‌کنند برای من بسیار جالب بود.من در تلاش بودم تا روایت گر زندگی افرادی باشم که با شعور خود امام حسین (ع) را درک کرده و زندگی می‌کنند و فقط شعار حسینی نمی دهند. او در ادامه گفت: مردم عراقی هیچ چیزی را بالاتر از پذیرایی از زائران حسینی نمی‌دانند و بی‌دریغ هر آنچه را که دارند در این زمینه نثار می‌کنند. تجربه تالیف این کتاب برای من تجربه عینی از رویداد‌هایی است که در حین سفر پیاده دیدم و این سفر به واسطه این که در برهه‌ای خاص از زمان اتفاق افتاد که مردم از ملیت‌های مختلف در آن حضور داشتند برای من متفاوت بود.

در ادامه مراسم بعد از احسان حسینی نسب، محمد حسین رجبی دوانی در مراسم رونمایی کتاب «به سفارش مادرم » گفت: قلم کتاب «به سفارش مادرم» بسیار روان است و می‌تواند فرصتی برای شناخت افرادی باشد که هنوز به این سفر نرفته اند و چیزی از آن نمی دانند.

این نویسنده جوان در این کتاب با توجه به سفر پیاده‌روی اربعین و تعامل با زائران به مطالب جالب توجهی اشاره می‌کند، از جمله ماجرای زندگی سیاه پوستی خارجی که برای اولین بار به پیاده‌روی اربعین آمده و مسلمان شده و از عشق او به سیدالشهدا علیه السلام می‌گوید. عظمت اجتماع عظیم حسینی در اربعین، روح وحدت همه انسان‌ها را در مسیر محبت سیدالشهدا (ع) به نمایش می‌گذارد و این اتفاق کوچکی نیست.

احمد مسجد جامعی درباره این کتاب گفت : روایت‌های این کتاب دور از تخیل ارائه شده و شخصیت‌محور است؛ شخصیت‌هایی که همه جالب و جذاب‌اند؛ کتاب «به سفارش مادرم» به عنوان روایتگر اجتماع باشکوه پیاده‌روی اربعین حسینی، الگوی خوبی را در این زمینه ارائه کرده است. در این کتاب همراهی و هم‌افزایی ملت‌های مختلف از ایرانی و پاکستانی گرفته تا اروپایی به نمایش گذاشته شده است؛ افرادی که از همه طبقات اجتماعی و فرهنگی حول محور امام حسین (ع) حرکت می‌کنند و یک هدف واحد را دارند.

نفیسه مرشدزاده درباره این کتاب گفت: به نظر من بهتر است تا آقای حسینی نسب یکبار دیگر کتاب را برای چاپ دوم بازنویسی کند و به شکل کامل از دریچه چشم مادر خویش این سفر را نقل کند، چونکه ما در کتاب یک دوپارگی در روایتگری‌ها می‌بینیم و فکر می‌کنم با این بازنویسی کتاب به یک محصول ارزشمند ادبی بدل می‌شود.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین