عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۹۹۹
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵
رئیس پلس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: با افزایش تردد خودروهای شخصی زائران اربعین حسینی ورودی به شهر مهران پارکینگ بزرگ «برکت» تکمیل ظرفیت شده است و جایی برای پارک جدیدالورود ندارد.
سردار نورعلی یاری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به همه عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در سراسر کشور توصیه می‌شود اگر موفق به تهیه گذرنامه و ویزا نشدند تحت هیچ شرایطی به شهر مرزی مهران مراجعه نکنند.

فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: ممانعت از خروج زائران اربعین بدون گذرنامه و ویزا قطعی است و  این‌گونه افراد به استان‌های مبدا عودت داده می‌شوند.

یاری تاکید کرد: کشور عراق با زائران بدون گذرنامه و ویزا به عنوان ورود غیرمجاز برخورد و اعمال مقررات سخت و زندانی طولانی مدت را در مورد این‌گونه افراد انجام می‌دهد.

ظرفیت پارکینگ بزرگ "برکت" مهران تکمیل شد

سرهنگ محسن ناصری اظهار داشت: با افزایش تردد خودروهای شخصی زائران اربعین حسینی ورودی به شهر مهران پارکینگ بزرگ «برکت» تکمیل ظرفیت شده است و جایی برای پارک جدیدالورود ندارد.

رئیس پلس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: زائران اربعین حسینی که خودرو همراه دارند جهت پارک خودرو خود به سایر پارکینگ‌های پیش‌بینی شده در اطراف شهر مهران مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: کلیه پارکینگ‌داران صلاحیت لازم را احراز و امنیت خودرو پارک شده توسط پارکینگ‌دار تضمین شده است و زائران ضمن اخذ رسید از پارکینگ مربوطه خودرو خود را پارک کنند.

پارکینگ بزرگ اربعین با وسعت 200 هکتار مساحت به علت حضور بی‌شمار زائران اربعین تکمیل ظرفیت شده است و در کلیه پارکینگ‌های پیش‌بینی شده امکانات انتقال زائران به پایانه مرزی مهیا است.

راه‌اندازی موکب شهدای دانشجوی دانشگاه‌های خوزستان در چذابه 

ناصر حق‌شناس اظهار داشت: موکب شهدای دانشجوی دانشگاه‌های سراسر خوزستان در چذابه از روز گذشته راه‌اندازی شد. این موکب در دو حوزه اسکان و خدمات فرهنگی برای زائران اربعین حسینی خدمات‌رسانی دارد.

وی افزود: در زمینه فعالیت فرهنگی موکب شهدای دانشجوی استان خوزستان یک غرفه فرهنگی راه‌اندازی شده است که کارهای آن شامل ارائه بسته‌های فرهنگی به زائران، سخنرانی، قرائت زیارت عاشورا و محفل انس با قرآن ‌می‌شود یعنی امسال موکب دانشگاه‌های استان به ارائه خدماتی می‌پردازد که در این سال‌ها کمتر به آن‌ها پرداخته شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی ناحیه بسیج دانشجویی استان خوزستان بیان کرد: اگر نیاز و ضرورت داشت در موکب پخت غذا نیز خواهیم داشت زیرا در برنامه‌های طراحی شده برای موکب پخت غذا برای زائران برنامه ریزی نشده و مقرر شده تا دانشگاه‌ها در زمینه فرهنگی خدمت رسانی کنند.

وی درباره خدمات پزشکی تصریح کرد: بدنبال ارائه خدمات پزشکی نیز به زائران هستیم و هنوز برای این کار به طور صددرصدی تصمیم گیری نشده است.

حق‌شناس درباره نحوه اعزام و پذیرش خادمین این موکب عنوان کرد: کمیته‌ای تحت عنوان کمیته خادمین تشکیل شده که دانشگاه‌ها ذیل دفاتر و حوزه‌های بسیج دانشجویی اقدام به تهیه لیستی از خدامین می‌کنند تا در روز و ساعت‌های مشخص در موکب حضور پیدا کنند.

وی درباره حضور بانوان در موکب شهدای دانشجوی استان خوزستان گفت: اگر نیاز به خادم خانم داشته باشیم در موکب خواهران نیز حضور پیدا می‌کنند. موکب از یکم تا 10 آبان با شماره 270 آماده خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی است.

آمادگی ایلام برای اسکان اضطراری زائران اربعین

احمد کرمی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تمهیدات لازم در خصوص بارش باران طی ایام اربعین در استان ایلام اندیشده شده و تمامی امکانات در این زمینه برای اسکان اضطراری فراهم شده است.

معاون امور عمرانی استاندار ایلام در ادامه گفت: دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان استان ایلام با توجه به در پیش بودن بارش‌ها در روزهای آتی تمهیدات لازم را برای ارائه خدمات به ز ائران در دستور کار قرار داده‌اند.

کرمی به زائران اربعین حسینی توصیه کرد: با توجه به شرایط جوی، بارش باران، سردی هوا ، زائران البسه گرم، و تجهیزات خودرویی متناسب با شرایط جوی و لغزندگی و مه‌آلود بودن جاده را در سفر مد نظر داشته باشند.

100 ویزای جعلی در مرز شلمچه ضبط شد

محسن فتحی‌زاده امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در چند روزی که از ماه صفر گذشته و مراسم پیاده‌روی اربعین آغاز شده شاهد تردد جمعیت خوبی در مرزها بوده‌ایم و روزبه‌روز این جمعیت در حال افزوده شدن است. پیش‌بینی‌های لازم برای پذیرش جمعیت انجام‌گرفته و زیرساخت‌ها نسبت به سال گذشته از پیشرفت قابل‌توجهی برخوردار است.

فرمانده قرارگاه اربعین ناجا تصریح کرد: البته آنچه مورد مطلوب ما بود هنوز محقق نشده که امیدواریم مسئولان در این باره تلاش خود را به کار بسته تا امکانات و زیرساخت‌ها برای پذیرایی از زائران اربعین تکمیل شود. تاکنون هیچ مشکلی از لحاظ امنیتی و انتظامی نیز نداشتیم و جمعیت به‌صورت مطلوب و روان در حال تردد است.

وی بابیان اینکه خودروهای واردشده به منطقه در پارکینگ‌ها مستقر می‌شوند و زائرانی که با خودروهای جمعی وارد مرزها می‌شوند، کنترل‌های لازم از آن‌ها به‌عمل می‌آید، عنوان کرد: همکاری مردم تاکنون بسیار مطلوب بوده و عموماً گذرنامه و ویزای معتبر داشته‌اند اما برای برخی که دقت لازم را در تهیه روادید نداشتند مشکلاتی پیش آمد چراکه برای تهیه روادید به مراکز غیررسمی مراجعه کرده بودند که به‌ناچار این افراد را عودت دادیم.

فرمانده قرارگاه اربعین ناجا تأکید کرد: روز گذشته بالغ‌بر یک‌صد نفر از زائران در غالب یک کاروان، وارد مرز شلمچه شدند که دارای روادید جعلی بودند و مجبور شدیم آن‌ها را عودت دهیم؛ این افراد در تهیه روادید دقت لازم را انجام نداده بودند و برای آن‌ها ویزای جعلی صادرشده بود که پلیس پیگیر مشکل این زائران است تا بتوانند با آرامش خاطر به سفر خود ادامه دهند.

فتحی زاده گفت: کم‌کم به‌روزهای اوج، پرتراکم زائران نزدیک می‌شویم و همچنان شاهد تردد روان در مرزها هستیم؛ امکانات خوبی برای تردد آسان زوار پیش‌بینی‌شده و ممکن است در روزهای اوج تردد، اندکی با تأخیر در عبور مواجه شویم.

وی افزود: هم‌زمان با گرمای هوا نیز در غرب و جنوب با حضور قابل‌توجه زائران مواجه هستیم که از مردم تقاضا داریم ضمن صبوری همکاری لازم را با ما داشته باشند، ضمن اینکه تمام ملاحظه‌ها برای اسکان زائران در مواکب در مرزهای ایران و داخل خاک عراق صورت گرفته تا دچار مشکل و سرگردانی نشوند.

فرمانده قرارگاه اربعین ناجا در ارتباط با حوادث احتمالی در مسیرهای منتهی به مرزها گفت: در مسیرهای منتهی به مرز شلمچه مواردی از تصادفات گزارش نشده اما در سایر مرزها وجود داشته است.

وی با تأکید بر دقت لازم در تأمین امنیت زائران اظهار داشت: تأمین امنیت زائران در عراق به‌عهده دولت عراق است و تأکیدات و سفارشات لازم در این زمینه صورت گرفته تا دقت لازم در این زمینه صورت پذیرد، ضمن اینکه به‌طور مستمر ارتباط و هماهنگی، تعامل و ارتباط مستمر با طرف عراقی در حال شکل‌گیری است و سعی می‌کنیم با این شیوه امنیت را در دو طرف مرزها توسعه دهیم.

فتحی زاده با اشاره به اقدامات ناجا در کشف جرائم روادیدی، خاطرنشان کرد: گذرنامه جعلی به‌هیچ‌وجه نداشتیم چرا که صدور آن در دست ماست و دقت صدور آن بالاست، اما تعداد محدودی ویزای جعلی کشف‌شده که اندازه چشمگیری نبوده اما زائران را به دردسر انداخته است چراکه زائران با ویزای جعلی به مرزها مراجعه می‌کنند، اما متأسفانه کاری از دست ما برای عبور آن‌ها ساخته نیست جز اینکه موارد این‌چنینی را پیگیری و از طریق مراجع قضایی پیگیری شود که بازهم به مردم توصیه می‌شود از مراکز معتبر روادید اخذ کنند.

ممنوعیت ترددخودروهای شخصی از پل زائر به طرف مرز مهران

سرهنگ محسن ناصری اظهار داشت: با توجه به ترافیک نیمه سنگین شهر مهران و افزایش حجم ورودی‌ها از امروز تردد خودروهای شخصی از پل زائر به طرف مرز مهران ممنوع اعلام می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: زائران عزیزی که با خودرو شخصی تردد دارند در بدو ورودی شهر مهران خودرو خود را در پارکینگ بزرگ برکت پارک و با اتوبوس‌هایی که برای انتقال زائران به مرز در نظر گرفته شده است اقدام به جا به جایی کنند.

وی به زائران توصیه کرد و افزود: از تردد در داخل شهر مهران پرهیز کنند و خودروهای خود را در معابر و کوچه‌ها و مسیر جاده‌ها رها نکنند.

ناصری با توجه به بارش باران و وضعیت جاده‌های ایلام یادآور شد: رانندگی در کمال آرامش، پرهیز از سبقت و سرعت غیر مجاز را در نظر و به شرایط جوی، کوهستانی بودن و لغزندگی جاده‌ها توجه داشته باشند.

2281 زائر تاکنون به بیمارستان صحرایی شلمچه مراجعه کردند

شکرالله سلمان‌زاده امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا روز گذشته 2 هزار و 281 نفر به بیمارستان صحرایی دانشکده علوم پزشکی آبادان مستقر در مرز شلمچه مراجعه کردند.

وی افزود: در همین بازه زمانی 164 نفر بستری موقت شدند و با تشخیص پزشک حاضر در بیمارستان صحرایی شلمچه تعداد 43 نفر از زائران اربعین نیز به بیمارستان‌های پشتیبان اعزام شدند ضمن اینکه بقیه افراد مراجعه‌کننده به بیمارستان ضمن درمان سرپایی مشکلی برای ادامه مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی را نداشتند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه روز گذشته تعداد مراجعه به بیمارستان صحرایی دانشکده علوم پزشکی آبادان 861 نفر بود، عنوان کرد: 46 پرستار در قالب شیفت‎‌های 4 نفره در بیمارستان صحرایی شلمچه حاضر هستند که این شیفت‌ها 12ساعته بوده و خدمات پرستاری به زائران به صورت 24ساعته انجام می‌شود.

وی اعلام کرد: برای شناسایی و بیماریابی(بیماری‌های سندرمیک) تیم‌های بهداشت محیط و کارشناس مبارزه بیماری‌ها به همراه یک پزشک در پایانه مرزی شلمچه حاضر هستند.

سلمان‌زاده خاطرنشان کرد: تعداد نیروهای بهداشتی مستقر در مبادی 24گانه خروجی و پست مراقبت مرزی پایانه 30 نفر هستند و با توجه به حضور اتباع خارجی بیماری‎‌ای مثل مالاریا نیز رصد خواهد شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: مراقبت‌های بهداشتی در مرز شلمچه تا نیمه آبان ماه ادامه  دارد.

بازید رئیس ستاد اربعین نیروهای مسلح از مرز شلمچه

سردار مجید میراحمدی رئیس ستاد اربعین نیروهای مسلح کشور صبح امرروز از مرز شلمچه بازدید کرد.

طبق اعلام فرماندار خرمشهر تا دو روز گذشته تنها از مرز شلمچه38 هزار زائر به سوی کربلای معلا راهی شده  و افراد رضایت کامل را از تردد در مرز شلمچه داشته‌اند.

همچنین450 موکب ایرانی و5 موکب خارجی آماده خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی هستند.


منبع:مشرق


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین