عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۹۷۲
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: خوشبختانه در تمامی مرزها پارکینگهای عمومی و دارای مجوز به اندازه کافی وجود دارد و بر اساس بررسی انجام شده بیش از ۴۰۰ هکتار پارکینگ برای زائران عزیز پیش‌بینی شده است.
عقیق: سردار تقی مهری در حاشیه رزمایش ترافیکی اربعین حسینی (ع) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح ویژه ترافیک اربعین 97 با هماهنگی تمامی دستگاههای خدماتی و امدادی با محوریت پلیس در سطح استان های هدف و استانهای در مسیر برنامه‌ریزی شده است، اظهار کرد: این طرح از 19 مهر ماه توسط پلیس راهنمایی و رانندگی اجرایی شده و امروز نیز تعدادی از تیمهای کمکی برای استانهای مورد نظر مانند خوزستان، ایلام، کرمانشاه، همدان، مرکزی و لرستان اعزام شدند.

رئیس پلیس راهور ناجا درباره تمهیدات انجام شده برای پارکینگهای مورد نظر گفت: توصیه می‌کنیم تمامی زائران بیشتر از حمل و نقل عمومی استفاده کنند اما تعداد زیادی از آنها نیز از وسیله‌نقلیه شخصی استفاده کرده و بر اساس تجربیات سالهای گذشته برخی از رانندگان خودروی خود را در مکان مناسب پارک نمی‌کنند، خوشبختانه در تمامی مرزها پارکینگهای عمومی و دارای مجوز به اندازه کافی وجود دارد و بر اساس بررسی انجام شده بیش از 400 هکتار پارکینگ برای زائران عزیز پیش‌بینی شده است.

وی افزود: زائران وسیله نقلیه شخصی خود را از نظر فنی بررسی کنند و تجهیزات و مدارک مورد نیاز مانند گذرنامه و ویزا  لازم را همراه داشته باشند، اگر رانندگان احساس خستگی کردند، حتماً استراحت کرده و بعد به مسیر ادامه دهند، رانندگانی که خودروی خود را در پارکینگ پارک می‌کنند، حتماً محل خودرو را یادداشت کنند، امسال در برخی پارکینگها شماره‌گذاری صورت گرفته و به زائران توصیه می‌کنیم به محدودیتهای که پلیس در ترددها ایجاد کرده توجه کنند.

وی با بیان اینکه رادیو اربعین به‌صورت لحظه‌ای در بحث اربعین اطلاع‌رسانی می‌کند، خاطرنشان کرد: پلیس راهور آخرین وضعیت محدودیتها و وضعیت جاده‌ها را به استحضار زائران می‌رساند و توصیه‌هایی در قالب بروشور و تبلیغات محیطی انجام داده است.

سردار مهری متذکر شد: خوشبختانه مسیرها نسبت به سال گذشته بهتر ایمن‌سازی شده و تاکنون هیچ مشکل و محدودیت ترافیکی برای زائران نداشتیم.

وی درباره روند خروج خودروهای شخصی به عراق متذکر شد: پلیس نسبت به خروج خودروها، نظری ندارد و این موضوع مربوط به وظایفی است که در ستاد اربعین توسط وزرات کشور انجام می‌گیرد و پلیس راهور برقراری نظم و امنیت ترافیکی را تا مرزها پیش‌بینی کرده است.

سردار مهری درباره تمهیدات پیش‌بینی شده برای برگشت زائران اربعین متذکر شد: در مرزها این پیش‌بینی صورت گرفته، از طریق شهرداریهای کشور تعدادی خودرو  و اتوبوس برای جابه‌جایی زائران در استان ایلام از پارکینگها تا پایانه‌ها در نظر گرفتند، اتوبوسها زائران را تا  پایانه برکت هدایت می‌کنند و سپس زائران در مسیرهای برون‌شهری جابه‌جا می‌شوند، در محور شلمچه و چزابه نیز خودرو به انداز کافی پیش‌بینی شده است.

رئیس پلیس راهور ناجا یادآور شد: طرح ویژه ترافیکی به تمامی همکاران در سراسر کشور ابلاغ شده و پلیس در سراسر کشور این طرح را برنامه‌ریزی کرده و خوشبختانه تاکنون در استانهای مورد هدف مشکل خاصی از نظر تصادفات برای زائران نداشتیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین