عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۹۶۰
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲
نماینده بعثه رهبری در حج وزیارت اصفهان:
حجت الاسلام گرجی گفت: باید از فرصت اربعین برای تربیت و فرهنگسازی این حرکت بزرگ جهان اسلام حداکثر استفاده بشود، نباید اربعین حسینی دولتی و حکومتی برگزار شود و باید این حماسه عظیم خیزش مردمی خود را حفظ کند.

عقیق:حجت الاسلام مهدی گرجی از خمینی شهر پیرامون حماسه بزرگ اربعین حسینی اظهار کرد: کار برای اربعین و خدمت به دستگاه اباعبدالله الحسین (ع) یک توفیق و موهبت الهی است.

وی خاطرنشان کرد: در این مسیر باید از اتحاد بهره برد و ادارات و سازمان ها متحد و منسجم و با توجه به شرایط موجود کشور، دوستانه و با رفاقت با یکدیگر فعالیت کنند تا بهترین نتایج حاصل  شود و نباید بین شهرستان ها و ادارات در امر ستاد اربعین رقابت کاذب و غیر موثر ایجاد شود.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت اصفهان با بیان اینکه باید کیفیت خوبی بر اساس دستورالعمل ها ارائه شود، ادامه داد:  حفظ روحیه مردمی از مهم ترین اهدافی است که در حماسه اربعین حسینی باید حفظ شود ؛ وظیفه مسئولان دولت است که تسهیلات سفر برای زائران سید الشهدا در حد توان فراهم کنند.

وی خاطر نشان کرد: نباید اربعین حسینی دولتی و حکومتی برگزار شود، بلکه باید این حماسه عظیم خیزش مردمی خود را حفظ کند و ادارات به مردم در جهت تسهیل شدن امور فقط کمک کنند ، برهمین اساس نکات بهداشتی، فرهنگی و امنیتی به مردم خوب اطلاع رسانی شود.

مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان اصفهان توضیح داد: از فرصت اربعین برای تربیت و فرهنگ سازی این حرکت بزرگ جهان اسلام حداکثر استفاده باید بشود و اقدام خوبی که در شهرستان خمینی شهر انجام می شود حرکت پیاده روی جاماندگان از اربعین است و آن حضور چند هزار نفری مردم وعاشقان اهل بیت عصمت و طهارت که در جوار امامزاده سیدمحمد انجام می شود.

حجت الاسلام گرجی عنوان کرد : زیارت اربعین معنای بسیاری دارد و باید از این ظرفیت بزرگ فرهنگی برای پیشبرد راه امام حسین(ع) که برای نجات مردم از جهالت و بیدار شدن در مسیر گمراهی بود، درکشور و جهان استفاده شود.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت  اصفهان افزود: در آمار رسمی کشور حدود 40درصد ظرفیت اعزامی مربوط به بانوان است و نباید از این ظرفیت عظیم غافل شد و باید برای بانوان طرحهایی برنامه ریزی کرد، در این راستا از پتانسیل حوزه های علمیه خواهران در این زمینه بهترین بهره های فرهنگی را می توان برد و وظیفه موکب داران است تا با برنامه ریزی صحیح در این زمینه اقداماتی را انجام دهند .

وی در پایان یادآور شد: شیرینی خدمت رسانی عراقی ها به زائران اربعین را تلخ نکنیم و با رفاقت و برادری در کنار عراقی ها موکب ها را برپا کنیم و برای ورود زائر به موکب از گزینه های قوم گرایی و ملیت گرایی خودداری کنیم و هدف خدمت به زائر امام حسین(ع) با هر نژاد و قومیتی باشد.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین