عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۹۰۱
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
علیرضا قزوه در اختتامیه کنگره شعر بانوان عاشورایی:
مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در اختتامیه کنگره شعر بانوان عاشورایی گفت: در هیچ دوره از تاریخ این همه شاعر خوب نداشته‌ایم که برای عاشورا و محوریت شعر آیینی شعر بگویند
عقیق:مراسم اختتامیه ششمین کنگره بین المللی شعر بانوان عاشورایی شب گذشته در مشهد برگزار شد.
بر اساس این گزارش، حجت الاسلام معصومی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی به حاضران خوشامد گفت و سپس سردار افشار رییس هیأت اندیشه ورزان ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنانی اظهار داشت: شهدا محفل ما را نورانی می‌کنند، راه را به ما نشان می‌دهند، شمع محفلند، و باید گفت که پیروزی انقلاب از ابتدا با شهدا آغاز شد.
به گفته وی، در دوران اول انقلاب که ترورهاو خباثت دشمنان در همه جهات شکل گرفت باز هم شهدا آن مرحله را عبور دادند و توانستیم با استحکام راه خود را ادامه دهیم.
افشار با تاکید بر اینکه مهمترین مسئولیت شهدا روشنایی و زدودن غبار فتنه است تصریح کرد: مهمترین عاملی که که معادله قدرت را به نفع ما تغییر داد ایثار شهدا و شهادت رزمندگان بود، شهدای مدافع حرم هم امروز نقشه‌های استکبار را بر هم می‌زنند.
وی در پایان به رسالت هنر اشاره کرده و عنوان داشت: رسالت ما رساندن پیام شهداست، آثار هنری این وظیفه را بر دوش دارند تا اشعاری که منتخب شده در سطح جامعه نشر یابد.
علیرضا قزوه مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در این مراسم اظهارداشت: برخی جشنواره ها در یکی دوسال اول برگزاری متوقف می شوند اما همتی پشت این کنگره بوده که به دوره ششم رسیده است که باید ادامه یابد و به تمام استانها رفته و چرخش داشته باشد.
قزوه به بُعد بین المللی هم تاکید کرد و گفت؛ با توجه به عنوان بین المللی کنگره باید خارج از مرزها را نیز تجربه کنیم چرا که کنگره بین المللی است.
این شاعر به بحث ترکیب بند و ورود آن به کنگره ها را جدید دانست و افزود: اگر به ۵سال پیش برگردیم می‌بینیم که ترکیب بندی از زنان در ادب فارسی نداشته ایم، من نیز ندیده ام، این قالب جدید است این سوگواره و‌ کنگره مهمترین کارش این بوده که زنان در آن ترکیب بند سرا شده اند.
وی گفت: در هیچ دوره از تاریخ این همه شاعر خوب نداشته‌ایم که برای عاشورا و محوریت شعر آیینی شعر بگویند، شعر امروز زنان هم رشد خوبی داشته است هرچند در مقابل هم چهره های بزرگی حضور دارند.
به گفته قزوه، اگر بخواهیم سهم زنان را در عاشورا بدانیم در می یابیم بسیار است همانگونه که اگر زنان وارد انقلاب نمی‌شدند انقلاب به پیروزی نمی رسید، اولین مسلمان ایرانی هم یک. زن است.
مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری با تاکید بر اینکه باید کنگره در سوریه لبنان و عراق هم برگزار شود افزود: باید در تمام استان‌های کشور هم تسری یافته و شاهد برپایی آن باشیم، باید نذر فرهنگی کنیم، و چنین کنگره هایی را برپا کنیم با وجود چهره‌ها این کنگره میتواند روی پای خود بایستد.
قزوه پس از سخنانش غزلی را تقدیم حاضران کرد.
نغمه مستشار نظامی هم در سخنانی کوتاه بیان کرد: در این کنگره کتاب‌هایی همچون «فرنگیس» و «یادت باشد» دورخوانی شد و جمعی از شاعران درباره این آثار اشعاری سرودند.
در این مراسم احلام غانم شاعر و نویسنده سوری به اجرای برنامه پرداخت و قصیده‌ای ۵۰ بیتی خواند.
همچنین پیام حجت‌الاسلام شهیدی محلاتی رییس بنیاد شهید قرائت شد.
در این مراسم اسماعیل محمدپور، مرضیه فرمانی، فاطمه نانی زاد، محسن ناصحی، سارا رهنما، خدا بخش صفادل و فاطمه معصومی و الهام نجمی شعر خواندند.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین