عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۹۰۰
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶
در هم‌اندیشی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت اعلام شد
معاون علمی مرکز الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت از شروع گام دوم تدوین این الگو خبر داد و گفت: مأموریت مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در ۲ سال آینده شامل تبیین و تشریح الگو در مجامع علمی و سیاست‌گذاری است.
عقیق:نشست بیش از ۱۰۰ نفر از نخبگان دانشگاهی و حوزوی پیرامون هم‌اندیشی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت،‌از صبح امروز (پنج‌شنبه ۲۶ مهر ماه) در دانشگاه تربیت مدرس در حال برگزاری است.
بازخوانی الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت، هم‌اندیشی در پاسخ به سؤالات اساسی درباره الگوی پیشرفت، تبادل نظر و هماهنگی درباره تشریح و تبیین الگو در مراجع رسمی سیاست‌گذاری، قانون‌گذاری و اجرایی و مشارکت در جلب همکاری مجامع و شخصیت‌های علمی در نقد و ارتقای الگوی پیشرفت از اهداف اصلی برگزاری این نشست است.
در ابتدای این نشست، فراخوان مقام معظم رهبری درباره طراحی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت قرائت شد.
سپس هادی اکبرزاده معاون علمی مرکز الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت با بیان اینکه نگاه برای تدوین الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت که به عنوان سند بالادستی محسوب می‌شود، تحول جامعه است، ابراز داشت: برای این امر نیازمند عزم ملی هستیم و برای تحقق آن باید گفتمان در بین نخبگان و سپس آحاد جامعه شکل گیرد.
وی با اشاره به اینکه انتظار نداریم که این سند تمامی مشکلات کنونی را برطرف کند، درباره چرایی این تحلیل گفت: این الگو بلندمدت بوده و به عنوان میثاق ملی به شمار می‌رود.
اکبرزاده الگوی اسلامی پیشرفت حاصل را حاصل تعقل جمعی دانست که به دسته و گروه و جناح خاصی تعلق ندارد و بیان داشت: حدود ۳ هزار شخصیت علمی، حوزوی و دانشگاهی در تدوین این الگو مشارکت داشته‌اند و بیش از ۹۰ هزار متن در باره آن تهیه و به دبیرخانه مرکز ارسال شده است.
وی با اشاره به فعالیت بیش از ۷ هزار نفر از جوانان در کنگره‌های مختلف الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت ادامه داد: نشست امروز در حقیقت یک جلسه کاری برای هماهنگی و تقسیم کار است. در این ۷ سال، گام‌های مهمی برای طراحی الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت برداشته شده است.
معاون علمی مرکز الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت تصریح کرد:‌ مسائل اصلی کشور با مشورت جمعی حدود ۱۰۰ نفر شناسایی شد و در نهایت در ۱۳ مسأله مهم به عنوان یکی از ورودی‌ها در الگو مشخص شدند.
وی با بیان اینکه مسأله آینده‌پژوهی در مسیر طراحی این سند لحاظ شده است، افزود: بحث آینده‌پژوهی یکی از نیازهای مهم در مسیر طراحی الگو بود تا روندهای آینده در منطقه مورد توجه قرار گیرد. در این مسیر، آسیب‌شناسی برنامه‌های کشور انجام شد.
اکبرزاده از شروع گام دوم تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت خبر داد و گفت: مأموریت مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در ۲ سال آینده شامل تبیین و تشریح الگو در مجامع علمی و سیاست‌گذاری است؛ بنابراین محصول باید در مراجع سیاست‌گذاری و اجرایی تشریح و بازخورد آن در این مدت دریافت شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین