عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۸۹۶
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹
رئیس کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین استان تهران ازبرپایی 210 موکب مردمی برای خدمت به زائران حسینی در عراق و ایجاد ظرفیت اسکان و تغذیه برای ۷۰ هزار زائر اربعین در شهر نجف به همت خیران استان تهران خبر داد.
عقیق:مسعود اسماعیل‌بیگی رئیس کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین استان تهران در گفت‌وگویی با بیان اینکه خدمات ارائه شده از سوی ستاد اربعین استان تهران و موکب‌ها به‌صورت متمرکز و غیرمتمرکز است، گفت: طبق روال سال‌های گذشته، استانداری تهران با همکاری ستاد بازسازی عتبات مسئولیت ارائه خدمات متمرکز به زائران اربعین شهر نجف را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه در بخش خدمات‌دهی متمرکز، ستاد اربعین استان تهران برای ۷۰ هزار نفر در روز ظرفیت اسکان و تغذیه در شهر نجف اشرف ایجاد کرده است، به بازگشایی بخش زیارتی صحن و شبستان حضرت زهرا(س) در حرم مطهر علوی به روی زائران اربعین اشاره کرد و افزود: از ظرفیت ۷۰ هزار نفری اسکان و پذیرایی متمرکز ایجاد شده در شهر نجف، ۵۰ هزار نفر در روز در صحن مطهر حضرت زهرا(س)، ۱۰ هزار نفر در روز در منطقه ثوره العشرین(ابتدای جاده نجف به کربلا) و ۱۰ هزار نفر نیز در ۳۰۰ متری حرم مطهر و در نزدیکی وادی‌السلام اسکان داده می‌شوند.

رئیس کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین استان تهران در تشریح ساماندهی خدمات‌دهی بخش غیرمتمرکز نیز گفت: افزون بر ظرفیت اسکان و تغذیه متمرکز که از سوی ستاد اربعین تهران ایجاد شده، ستاد بازسازی عتبات استان تهران نیز ۲۱۰ مواکب را جهت ارائه خدمات به زائران در نقاط مختلف عراق ساماندهی کرده است.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران با بیان اینکه تدابیر لازم برای تأمین نیازهای ضروری زائران در این موکب‌ها اندیشیده شده است، خاطر نشان کرد: در تمامی این مکان‌ها، بخش‌هایی مانند درمانگاه، ستاد گمشدگان، امانتداری، تعمیر کفش، تلفن صلواتی و آتش‌نشانی ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه در کنار ارائه خدمات در این موکب‌ها برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، سخنرانی، مداحی، تعزیه‌خوانی، تواشیح نیز برگزار می‌شود، افزود: ارائه ویزای رایگان به خادمان مواکب، تسهیل امور گمرکی، در اختیار گذاشتن زمین برای برپایی موکب، ارائه خدمات زیربنایی مانند انشعاب آب و فاضلاب و برق از جمله تسهیلات ارائه شده به موکب‌ها است.

 اسماعیل‌بیگی با بیان اینکه فرصت خوبی برای دوست‌داران اهل بیت (ع) آماده شده تا با اهدای نذورات و کمک‌های نقدی و غیرنقدی، ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت نشان دهند، گفت: تهرانی‌های علاقه‌مند به مشارکت در این فیض می‌توانند کمک‌های خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۳۱۴۱۸ به‌نام ستاد بازسازی عتبات تهران واریز کنند.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین