عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۸۸۱
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
مردم عاشق اهل بیت(ع) و میهمان نواز مهران به ویژه هیئات مذهبی این شهر، در تدارک برپایی مواکب پذیرایی و اسکان زوار حسینی بودند، اما در کمال تعجب از سوی مسئولان انتظامی به آنان ابلاغ شد که براساس تصمیم شورای تآمین استان و شهرستان، برپایی موکب و اسکان زائران در مساجد و حسینه ها ممنوع است!!!
عقیق:مرز مهران با ۲۸۰ کیلومتر فاصله تا کربلای معلی به‌عنوان نزدیک‌ترین و مهم‌ترین مرز زمینی تردد زائران اربعین شناخته می‌شود و هرسال در این ایام، بسیاری از عاشقان و دلباختگان حسینی کوله‌بار سفر را برای عبور از این مرز  می بنند و راهی دیار عشق می شوند.

مرز مهران البته علاوه بر ایام اربعین در تمامی روزهای سال شاهد حجم بیشترین تردد زائران به عتبات عالیات است و همین عامل باعث شده امروز این مرز به ‌عنوان مهم‌ترین مرز زمینی کشور به عراق نیز شناخته شود.

مردم خونگرم و ولایت مدار مهران و دیگر ارادتمندان سید و سالار شهیدان از نقاط مختلف کشور با برپایی موکب ها، در پذیرایی از زائران اربعین حسینی سنگ تمام می گذارند و  تلاش می کنند که به هر طریق ممکن میزبان خوبی برای زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) باشند.

امسال هم مردم عاشق اهل بیت(ع) و میهمان نواز مهران به ویژه هیئات مذهبی این شهر، در تدارک برپایی مواکب پذیرایی و اسکان زوار حسینی بودند، اما در کمال تعجب از سوی مسئولان انتظامی به آنان ابلاغ شد که براساس تصمیم شورای تآمین استان و شهرستان، برپایی موکب و اسکان زائران در مساجد، و حسینه ها ممنوع است!!!

مردم بصورت خودجوش و بدون کمک های دولتی، خدمت به زوار اربعین حسینی که نماد اقتدار و عزت و عظمت تشییع است را با جان و دل انجام می دهند، اما گاهی برخی تصمیمات، طعم شیرین خادمی زوار اباعبدالله(ع) را در کام آنان تلخ می کند، به طوری که امسال برپایی موکب و اسکان زائران در مساجد و حسینه های مهران ممنوع شده است.

نامه پلیس پیشگیری مهران به هیئت محبان اهل بیت(ع)

پلیس پیشگیری و عملیات فرماندهی انتظامی شهرستان مهران در نامه ای با شماره 74/97/07/45/1554 مورخ 07/07/1397 به رئیس هیت امناء محبان اهل بیت(ع) بر ضرورت جمع آوری هرگونه داربست و چادر برای برپایی موکب در محل هیئت مزبور تاکید کرده و هشدار داده که در صورت عدم توجه به این نامه طی هماهنگی با مقام قضایی برخورد خواهد شد!!!

در این نامه آمده است: «با احترام، در اجرای دستور سلسله مراتیب فرماندهی و تصمیمات اتخاذ شده، با توجه به این که احتمال ورود زائرین غیر مجاز در ایام اربعین متصور است، نسبت به جمع آوری هرگونه داربست و چادر در محل هیت اقدام و همچنین از احداث هرگونه موکب در محوطه خودداری به عمل آید. در غیر این صورت طی هماهنگی با مقام قضایی برخورد قانونی انجام می شود».

نامه پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی مهران حسینیه بعثت

پلیس اطلاعات و امنیت فرماندهی انتظامی شهرستان مهران هم در نامه ای به هیئت امناء حسینیه بعثت مهران به شماره 14/965/231/509/14/1554 مورخ 23/7/1397 با موضوع عدم اسکان زوار و مسافر در ایام اربعین حسینی، اعلام کرد که کلیه مساجد، تکایا و حسینه ها به غیر از ساعات اقامه نماز مجاز به اسکان زائران و مسافران در داخل حسینه و مساجد و تکایا نمی باشند!!!

در نامه پلیس اطلاعات و امنیت مهران آمده است: «با احترام، در راستای مصوبات صورت گرفته در شورای تأمین استان و شهرستان مهران که کلیه مساجد، تکایا و حسینه ها به غیر از ساعات اقامه نماز مجاز به اسکان زائران و مسافران در داخل حسینه و مساجد و تکایا نمی باشند، فلذا هیئت امنای حسینه مذکور در مورد اجرایی نمودن مصوبه صورت گرفته اهتمام کامل داشته و در صورتهرگونه موارد مغایر با مصوبه در اسرع وقت مراتب را با نیروی انتظامی در میان گذاشته شود، علهذا مراتب جهت اجرایی و انجام اقدامات لازم و اعلام نتیجه را جهت اقدامات بعدی به این پلیس به حضور ارسال می گردد».

واکنش مردم متدین

مردم متدین و عاشق اهل بیت(ع) مهران و خادمین زوار آقا سیدالشهدا(ع) که خدمت به زائران اربعین را افتخار خود می دانند، از موانع سر راه خدمت به زائران و تصمیم ممنوعیت برپایی موکب و اسکان زائران اربعین در مساجد و حسینه های این شهر گلایه مند بوده و با ارسال طوماری به محضر مبارک امام خامنه ای، ولی امر مسلمین خواستار رفع این مشکل شده اند.

مسئولان با خیل عظیم مشتاقان سفر عشق همراه شوند

به نظر می رسد در فضایی که دشمنان اهل بیت(ع) برای تضعیف پیاده روی و اجتماع عظیم اربعینی حسینی و حضور کم رنگ مردم در این مانور اقتدار همه امکانات و توان خود را بسیج کرده و به میدان آورده اند، مسئولان باید جانانه با توطئه دسمن مقابله کرده و سفر زائران را تسهیل کنند و با خیل عظیم مشتاقان سفر عشق همراه شوند و  آسایش و آرامش را برای زائران حسینی فراهم کنند تا دنیا عزت و عظمت مکتب حسینی را به نظاره بنشید.



منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین