عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۷۸۶
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
رئیس سازمان حج و زیارت:
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه برنامه‌هایی برای جلوگیری از افزایش بیش از حد هزینه‌های حج ۹۸داریم، گفت: امیدواریم به نقطه مشترکی دست یابیم تا ضمن ارائه خدمات مناسب به حجاج، هزینه‌ها نیز کاهش پیدا کند.
عقیق:حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت در نشست مدیران دستگاه‌‌های همکار در حوزه حج تمتع ۹۷ که با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه‌های مختلف برگزار شد، از تلاش‌های تمامی دست اندرکاران در برگزاری حجی عزتمندانه قدردانی کرد.

وی ضمن شکرگزاری به درگاه خداوند متعال برای برگزاری حج عزتمندانه، گفت: موفقیت آمیز بودن حج 97 بعد از لطف خداوند، مرهون همکاری، هماهنگی، برنامه‌ریزی و تلاش‌های همه دست‌اندرکاران و دستگاه‌های مختلف و همکار در این عرصه بوده است.

محمدی با بیان اینکه رضایت رهبر معظم انقلاب از دست اندرکاران حج بسیار ارزشمند بود، گفت: برگزاری حج یک کار جمعی محسوب می شود. گرچه سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری متولیان مستقیم برگزاری حج هستند، اما برگزاری چنین عملیات مهمی، بدون همکاری و همدلی و همراهی مجموعه‌ها و دستگاه‌های مختلف امکان‌پذیر نخواهد بود.

محمدی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های همکار و حاضر، به سهم خود در موفقیت حج تمتع ۹۷ نقش داشته‌اند، افزود: با وجود همه محدودیت‌های زیرساختی و تنگناها، سربلندی و عزت حجاج را شاهد بودیم و خدا را بابت این عملیات موفقیت‌آمیز شکرگزار هستیم.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمایشات بسیار کاربردی و دقیقی را در حوزه حج ارایه کرده‌اند، گفت: سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری، با کمک دستگاه‌های همکار در عرصه حج ، برنامه‌ریزی مناسبی را بر اساس فرمایشات ایشان انجام می‌دهد.

محمدی به برخی دلایل موفقیت آمیز بودن حج امسال اشاره کرد و افزود: آسیب‌شناسی دقیق و برنامه‌ریزی مناسب برای حج ۹۷، توجه جدی به رفع مشکلات سنوات قبل، اجرای صحیح برنامه‌ریزی‌ها، هماهنگی و همدلی میان دست‌اندرکاران، اطلاع‌رسانی مناسب نسبت به وجود برخی محدودیت‌های زیرساختی و نظم و انضباط دست‌اندرکاران و حجاج بخشی از عوامل موفقیت بوده است. آنچه که در موسم حج دیدیم، نشان دهنده تلاش همه دست اندرکاران در قبل و طول موسم بوده است که از همه دست اندرکاران تشکر و قدردانی می‌کنیم.

محمدی در ادامه از تلاش‌های تمامی دست اندرکاران از جمله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بانک ملی، بانک مرکزی، هلال احمر، پلیس فرودگاه، فرودگاه‌ها، سپاه حفاظت فرودگاه‌ها، سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی، هواپیمایی جمهوری اسلامی، صداوسیما، بیمه، وزارت امور خارجه و ... تشکر کرد و گفت: نقش بانک ملی در مساعدت یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی، تامین ارز توسط بانک مرکزی، معاینات دقیق و به موقع توسط مرکز پزشکی هلال احمر و تاثیر آن در سلامت حجاج و کاهش تعداد فوتی‌ها، همراهی پلیس گذرنامه، فیلترینگ مناسب پلیس فرودگاه‌ها، مساعدت دادستانی کل کشور، آماده بودن فضای فرودگاه‌های کشور، به موقع بودن پروازهای زائران و کاهش تاخیرها، رفع مشکلات کنسولی و ایجاد آرامش روانی توسط رسانه ملی و ... بخشی از خدمات دستگاه‌های همکار در حج ۹۷ بوده است.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای حج ۹۸ باید انجام پذیرد، افزود: حج ۹۷ از حج سال آینده کمی متفاوت‌تر است و دلیل عمده آن هم مباحث اقتصادی است چرا که باید برنامه‌ریزی مناسبی در هزینه‌ها انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌هایی مدنظر داریم تا مانع افزایش بیش از حد هزینه‌ها شویم و این برنامه‌ریزی‌ها مستلزم آن است تا اطلاع رسانی و کارهای مربوط به حج آینده را زودتر آغاز کنیم، خاطر نشان کرد: برای حج ۹۸ باید برنامه‌ریزی‌ها اعم از فراخوان، نام نویسی، هماهنگی‌ها با دستگاه‌های همکار، برنامه‌ریزی‌های پروازی، برنامه‌ریزی‌های اسکان و ... زودتر انجام گیرد تا مشکلی پیش نیاید.

محمدی افزود: راهکارهای کاهش هزینه‌ها باید احصا شود؛ امیدواریم به نقطه مشترکی دست یابیم تا هم خدمات مناسبی به حجاج داده شود و هم هزینه‌ها کاهش پیدا کند تا به حجاج فشار وارد نشود و هزینه‌ها با وجود افزایشی که می‌یابد تفاوت فاحشی با سال قبل نداشته باشد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین