عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۷۷۷
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰
فعالیت‌های اجتماعی هیأت‌ها
فعالیت‌های اجتماعی انجام شده توسط هیأت مکتب الشهداء شهرستان تفت از سال 1396 تا 1397
عقیق: هیأت مکتب الشهداء شهرستان تفت با عنایت پروردگار متعال در راستای اطاعت از فرموده ولی امر مسلمین مبنی بر پیوند فعالیت‌های فرهنگی با خدمات اجتماعی، در سال 1396 اقدام به افتتاح واحد خدمات اجتماعی خود نموده است. این هیأت طرح‌های خدمات اجتماعی خود را در ایجاد شش واحد پیگیری نموده است:

1)واحد فعالیت ازدواج(وفا): در این واحد فعالیت‌هایی در جهت افزایش سطح آگاهی جوانان در موضوع ازدواج و تشکیل خانواده، ارائه آموزش‌های قبل و بعد از ازدواج، ارائه دوره‌های تربیت فرزند، ارائه خدمات و تسهیلات جهت برپایی جشن عروسی و ماه عسل، عقد قرارداد با تالارهای مناسب با تخفیف ویژه اعضاء، پیشنهاد و پیگیری سین برنامه شاد و جذاب و مؤمنانه برای جشن‌ها که در همین واحد صورت گرفته است.

2) صندوق قرض‌الحسنه امام سجاد (ع)، در این صندوق فعالیت‌های زیر انجام گرفته است: اعطای وام قرض‌الحسنه کربلا، این وام ویژه زیارت اربعین، کربلا اولی‌ها یا افراد محرومی است که مشکلات مالی مانع از زیارت آن‌ها شده است. وام قرض‌الحسنه جهیزیه و وام ازدواج ویژه خانواده‌های محروم از دیگر وام‌هایی است که این صندوق قرض‌الحسنه موفق به پرداخت آن شده است.

3) اردوهای جهادی: این هیأت با نگاه عمرانی، فرهنگی، آموزشی و درمانی اقدام به برگزاری اردوهای جهادی کرده است. این اردوها در سطح شهرستان یا خارج از استان برگزار شده است.

نقطه عطف اردوهای جهادی هیأت مکتب الشهداء تفت پس از زلزله کوهبنان استان کرمان رقم خورد پس از این حادثه دلخراش بود که اعضای گروه جهادی این هیأت برای شناسایی زمینه‌های فرهنگی، آموزشی، عمرانی، خدمات درمانی و اقتصادی در این منطقه حضور یافتند.

در مرحله بعد گروه جهادی هیأت مکتب‌الشهداء شهرستان تفت با حضور در منطقه زلزله‌زده کوهبنان اقدام به شناسایی خانواده‌های اولویت‌دار برای خدمت‌رسانی کردند و در زمینه‌های مختلف عمرانی مثل جوشکاری، برق‌کشی، نقاشی ساختمان، لوله‌کشی و دیگر امور، به مردم نیازمند این منطقه یاری رساندند.

Untitled-3

4)اشتغال‌زایی: در این راستا برخی از امور فنی توسط متخصصین این امر به افراد جویای کار به ویژه محرومین و اعضای هیأت آموزش داده می‌شود. اعطای وام اشتغال و استفاده از ظرفیت خیرین برای ایجاد شغل‌های شرافت‌مندانه برای محرومین و حمایت از کارآفرینی به وسیله پشتیبانی از اعضای هیأت و محرومینی که صاحب شغل می‌باشند؛ از جمله اموری است که توسط این هیأت انجام می‌پذیرد.

5) زیارت اولی‌ها: در این طرح محرومین به صورت رایگان به زیارت عتبات عالیات و مشهد مقدس اعزام می شوند، اعزام زوج‌های کم بضاعت به مشهد مقدس برای سفر ماه عسل از دیگر طرح‌های اجرا شده در این هیأت می‌باشد.

6)طرح سه شنبه‌های مهدوی: این طرح که به صورت کشوری و البته کاملا مردمی در حال اجرا می‌باشد که با هدف الفت قلوب مؤمنین و خدمت‌رسانی به عموم مردم شهر به طور ثابت (ماهیانه و یا هفتگی) برگزار می‌شود که در آن اعضای هیأت و داوطلبین مردمی در قسمتی از شهر به پخش نذورات و اقلام فرهنگی می‌پردازند و در حد امکان خدمات پزشکی و خدمات دیگر را به مردم ارائه می‌دهند.



منبع:هیئتنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین