عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۷۴۰
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳
حجت‌الاسلام ابوترابی فرد:
حجت‌الاسلام ابوترابی فرد در سی و ششمین سالگرد شهادت آیت‌الله اشرفی اصفهانی گفت: آیت‌الله اشرفی اصفهانی نماد فقیهی در تراز قرآن کریم است.
عقیق: حجت‌الاسلام علی‌اکبر ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در سی و ششمین سالگرد شهادت آیت‌الله اشرفی اصفهانی (چهارمین شهید محراب) که در مسجد امیرالمومنین برگزار شد گفت: برگزاری و پاسداشت سالگرد افراد بزرگی چون آیت‌الله اشرفی اصفهانی برای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی صورت می‌گیرد که مردم با حضور در این مراسمات وفاداری خود را به اسلام و انقلاب اعلام می‌کنند.

وی افزود: جامعه اسلامی برای دفاع از مرزهای جغرافیایی خود نیازمند افرادی ایثارگری است که باید خود را فدای دفاع از مرزهای جغرافیای دنیای اسلام کنند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: اقتدار امروز دنیای اسلام در مهارت قدرت نظامی دنیای استکبار و سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی فقط با ثمره مجاهدت‌های مردان بزرگ اسلام صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد گفت: طبق آیه قرآن کریم شایسته است که گروه‌هایی از جوانان هوشمندانه و با استعداد و وارسته برای فهم معارف دین همواره آماده شرفیابی به محضر پیامبر اعظم با ایثار و از خودگذشتگی و شهادت باشند تا در نهایت به معارف اسلام و فهم ناب نائل شوند.

وی افزود: شهید اشرفی اصفهانی بیش از ۶۰ سال عمر خود را در راه فهم حقایق دین سپری کرده و به نسل خود آموزه‌های دینی را آموخته است.

امام جمعه موقت تهران گفت: جامعه اسلامی باید برای فهم دین بسیج شده و دین‌شناس باشد چرا که دین مجموعه از عقاید در حوزه باورها و اندیشه‌ها است و اخلاق و فضائل رفتاری و عمل را در بر می‌گیرد.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه انسان عالم و آشنا با معارف دین همواره صاحب‌نظر است و برای ارتقاء مبانی اعتقادی با استدلال و علم تلاش می‌کند، گفت: فقیه در دین به تهذیب نفس خویش همیت می‌گمارد تا در نهایت نفسی پاکیزه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: فقیه در تراز قرآن، انسانی است که علم را با عمل گره زده و دانش مسیر حرکت را تعریف کرده و  گام‌های خود را آگاهانه بر می‌دارد و می‌کوشد تهذیب نفس داشته باشد.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: در دورانی که تمامی عیادی بزرگ نظام سلطه از همه ظرفیت خود استفاده می‌کنند تا در نظام ایران اسلامی تفرقه ایجاد کنند، این جمهوری اسلامی است که با انسجام و قدرت به حرکت خود ادامه می‌دهد که البته این حرکت ثمره فقاهت و وجود قرآن و عترت در این سرزمین است.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد گفت: ولایت فقیه یعنی ولایت علم و عدالت و آموزه‌های حیاتی برای حرکت جامعه اسلامی است.

وی گفت: تأکید قرآن بر تربیت فقها برای  جایگاه و نقش مهم و کلیدی فقها است که آنها در پاسداری از جغرافیای دنیای اسلام و مرزهای اندیشه و تفکر دینی ایفای نقش کرده‌اند و اگر این نقش آنها نبود قطعا هویت فعلی هم وجود نداشت.

امام جمعه موقت تهران افزود: هویت ایران اسلامی دستاورد قرن‌ها تلاش اندیشمندان اسلامی و بزرگان دین است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: انسانی که دین و امید ندارد کمترین حرکت و تلاشی هم نخواهند کرد در حالی که کار انبیاء خلق امید و توکل به خداوند متعال است ضمن اینکه رسالت انبیاء هم سرشار از امید و بیم بوده؛ امید به پروردگار و بیم از عذاب الهی است.

وی گفت:‌ آنچه امروز در  عراق، سوریه، فلسطین، بحرین و لبنان و دنیای اسلام به مشتی گره‌زده و گلوله‌ای آتشین تبدیل شده تا به سینه دشمن وارد شود امیدی بوده که مقام معظم رهبری وارد کرده که این امید دستاورد ۸ سال دفاع مقدس بوده ضمن اینکه جامعه اسلامی اگر اهل استقامت نباشد قطعا ضعیف شده و استخوان‌هایش خرد می‌شود.

وی گفت:‌ ماندگاری نام ایران یعنی ماندگاری نام امام خمینی (ره) ، اسلام، اندیشه و عترت و جمهوری اسلامی ایران به همین دلیل است که بارها دشمنان نقشه نابودی و تجزیه ما را کشیده‌اند ولی اقتدار فعلی باعث نابودی در آینده نزدیک رژیم صهیونیستی و اقتدار منطقه‌ای و بین‌المللی ایران شده است.

امام جمعه موقت تهران گفت: آیت‌الله اشرفی اصفهانی نماد فقیهی در تراز قرآن کریم است که مجاهدی فی‌سبیل‌الله و عالمی بزرگ بوده که در سن ۸۰ سالگی عاشق شهادت بود.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد گفت: فقها در جهاد اکبر پیشتازند و میدان دار مبارزه با جهاد نفس هستند ضمن اینکه پیوند امت و فقهات ولی‌فقیه راه سعادت انسان را هموار می‌کند.

وی گفت: کار آیت‌الله اشرفی اصفهانی‌ها هشدار به جامعه بوده است که باید ولی‌فقیه روزگار و امام خود را پشتیبانی کرده و در کنار او ایستادگی کرد البته خودش هم پا به رکاب ولی‌فقیه بود. ضمن اینکه اینگونه شخصیت‌ها منجر به اقتدار، عزت، مقاومت و اعتماد به دنیای اسلام هستند.

امام جمعه موقت تهران گفت: شهدای محراب شهدای عرصه فقاهت بوده و راه عزت و سعادت را فراروی ما گشوده‌اند.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: باید با عزم و اراده، فساد و ستم را کنار گذاشته و با طمع‌کارانی که با احتکار و ظلم به مردم ایران ستم می‌کنند برخورد جدی کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین