عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۷۳۲
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱
موکب‌داران عراقی با ابیاتی زیبا، زائران ایرانی را "فرزندان امام رضا(ع)" خطاب می‌کنند و از آنها برای حضور در عراق و زیارت اربعین حسینی دعوت می‌کنند ...
عقیق:کمتر از 17 روز به اربعین حسینی امسال باقی مانده است و زائران اربعین حسینی نیز چند صباحی است که از اقصی‌نقاط دنیا در حال حرکت به سمت عراق و آمادگی برای پیاده‌روی از شهرهای مختلف عراق از جمله نجف اشرف به سمت کریلای معلی هستند.

همه ساله، پس از زائران عراقی اربعین حسینی، بیشترین تعدا زائران حسینی متعلق به کشور ایران است به‌گونه‌ای که سال گذشته بالغ بر 2.5 میلون زائر ایرانی خود را برای حضور در پیاده‌روی اربعین به عراق رساندند و به توفیق زیارت اربعین نائل شدند.

با توجه به نقش بسیار بزرگ زیارت اربعین حسینی در نزدیکی و پیوند هرچه بیشتر دو ملت بزرگ ایران و عراق دارد، امسال جریان وهابیت، صهیونیسم و آمریکا، نهایت تلاش و طرح‌‌های تفرقه‌انگیز خود را برای ایجاد رخنه و شکاف بین ملت ایران و عراق به میدان آوردند و در کنار عملیات جنگ روانی و رسانه‌ای بسیار پرحجم و مستمر برای بدبین کردن این دو ملت نسبت به هم، عملیات‌های مختلف میدانی با هزینه‌کردهای سنگین را نیز چاشنی اقدامات خود کردند از حمله به کنسولگری ایران گرفته تا دروغ‌پردازی درباره زائران عراقی و ایرانی که برای زیارت به مشهد مقدس، نجف، کربلا و ... حضور می‌یابند.

اما واقعاً سطح درک دو ملت ایران و عراق از دست‌های پس‌پرده این طرح‌ها، جای شگفتی و البته خوشحالی دارد که چطور اقشار مختلف مردمی در ایران و عراق، به خوبی نقشه دشمنان اسلام و اهل بیت را متوجه شده‌اند و برخلاف این طرح‌های شیطانی، تمام تلاش خود را مصروف مودت و همبستگی بیشتر دو ملت کرده‌اند و به‌ویژه جوانان عراقی در این روزهای منتهی به اربعین حسینی به انحاء مختلف، ارادات و علاقه خود را به زائران ایرانی اربعین حسینی ابراز داشته‌اند.

در ادامه فیلم کوتاهی از یکی از موکب‌های بزرگ جوانان عراقی تقدیم شده است که در آن یکی از مداحان عراقی با ابیاتی بسیار زیبا و رسا که با همخوانی جوانان حاضر در این موکب همراه است، زائران ایرانی را "فرزندان امام رضا(ع)" خطاب می‌کنند و از آنها برای حضور در عراق و زیارت اربعین حسینی دعوت می‌کنند:


                                   




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین