عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۷۲۵
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴
عضو هیات رئیسه مجلس مطرح کرد؛
قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه وزارت امور خارجه در ماجرای صدور ویزا کم‌کاری کرد، گفت: وزارت خارجه باید فشار می آورد که فقط ۱۰ روز اربعین از زائران امام حسین«ع» پول ویزا گرفته نشود.
عقیق:سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با تاکید بر لزوم تسهیل سفر زائران اربعین اظهارداشت: بزرگترین مشکل ما در خصوص سفر اربعین مربوط به داخل ایران است و ارتباطی به روابط ما با عراق ندارد. در مرز عراق پویش مردمی به راه افتاده تا اتوبوس و وسایل حمل و نقل مجانی در اختیار مردم قرار دهند. شیعیان عراق به دنبال «نذر حمل و نقل» هستند.

وی ادامه داد: در مقابل، در ایران شرکت های هواپیمایی به شدت قیمت پروازهای نجف را افزایش داده اند. به عنوان مثال در حال حاضر قیمت تور کیش که شامل هواپیمای رفت و برگشت و هتل است ۵۰۰ هزار تومان است یا تور استانبول ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، تور گرجستان یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است. این تورها شامل هتل، رفت و آمد و هواپیمای رفت و برگشت است.


عضو هیات رئیسه مجلس افزود: در سفر اربعین، بلیت هواپیما از تهران به نجف که مسیری به مراتب کوتاه‌تر از گرجستان، استانبول و کیش است ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده است. مسیر تهران به نجف نزدیکتر از تهران به مشهد است اما شرکت های هواپیمایی با خیانت و فرصت‌طلبی قیمت بلیت را به شدت افزایش داده اند.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: شرکت های هواپیمایی تلاش دارند که از فرصتی که عشاق امام حسین (ع) قصد زیارت دارند جیب هایشان را پر پول کنند. در مورد برخی شرکت های اتوبوسرانی و قطار نیز این امر صدق می کند.

عضو هیات رئیسه مجلس، با بیان اینکه وزارت امور خارجه در ماجرای صدور ویزا کم‌کاری کرد، گفت: وزارت خارجه باید فشار می آورد که فقط ۱۰ روز اربعین از زائران امام حسین«ع» پول ویزا گرفته نشود. در سالهای گذشته نیز چنین اتفاقی افتاد و مردم با کارت ملی در ایام اربعین به کشور عراق سفر کردند.

وی ادامه داد: کمیسیون عمران در حال برگزاری جلساتی با شرکت های حمل و نقل اتوبوسرانی، راه آهن و هواپیمایی است تا علل افزایش نرخ ها در ایام اربعین را بررسی کند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: مشکل اصلی هزینه ایاب و ذهاب از ایران است؛ در عراق با پویش های مردمی این هزینه ها به شدت کاهش خواهد یافت.


منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
0
0
چيزتازه نيست فقط منافع كه فكر كر اماحسين زوار فقط پول دولت هيچ نظارتي نداره مردم كه احساسي عمل مي كننند
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین