عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۷۰۰
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴
واکنش آیت الله مهدوی به تصویب FATF در مجلس؛
امام جمعه موقت اصفهان با انتقاد از اظهار نظرهای مسئولان، گفت: آمریکا و هم پیمانانش از ابتدای پیروزی انقلاب هر کاری خواستند انجام داده و از هیچ تهدید و فشاری دست برنداشتند، این چه توهمی است که ما را از پا گذاشتن روی دم آمریکا می ترسانند و می گویند بهانه دست آمریکا ندهیم.
عقیق:آیت الله سیدابوالحسن مهدوی صبح امروز در جلسه درس خارج خود طی سخنانی با اشاره به تصویب یکی از لوایح مربوط به معاهده FATF در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مسئولان ادعا می کنند که قصد خدمت به مردم را دارند، اما سؤال اینجا است که چرا از دشمن می ترسید، اگر انسان ایمان قوی داشته باشد نباید از دشمن بترسد.

وی افزود: آقای ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان می گوید FATF را قبول کنیم تا ما نیز در مقابل معاهدات بین المللی نایستیم، اما سخن من این است که آمریکا و هم پیمانانش از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی هر کاری خواستند انجام داده اند و از هیچ تهدید و فشاری دست برنداشتند، این چه توهمی است که ما را از پا گذاشتن روی دم آمریکا می ترسانند و می گویند بهانه دست آمریکا ندهیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ایستادگی ملت ایران در برابر استکبار جهانی، خاطرنشان کرد: مشکل مربوط به ایمان ضعیف است، من به یکی از فرماندهان سپاه گفتم از ایمانی که دارید، تقدیر می کنم، چراکه در مقابل دشمن ایستادید و با شجاعتی که داشتید آمریکایی های متجاوز را در خلیج فارس دستگیر کردید و ما دیدیم که رهبر معظم انقلاب از دلاوران سپاه تقدیر کردند.

وی یادآور شد: در ابتدای انقلاب اسلامی و هنگامی که ناو آمریکایی به خلیج فارس آمده بود، امام راحل دستور دادند که آن را بزنید، اما برخی گفتند مصلحت نیست، تصمیم امام خمینی(ره) بر اساس ایمان بود و ترس در ایشان وجود نداشت و حکم خدا را نظاره می کرد؛ به نظر بنده اگر سحر پا می شدیم و نماز شب می خواندیم، در روز همانند شیر در مقابل آنان می ایستادیم.

مخالفت صریح رهبر انقلاب با معاهده FATF

آیت الله مهدوی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب مخالفت خود با FATF را در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی ابراز کردند و ایشان از این معاهده نام بردند، تصریح کرد: ریشه این معاهدات بین المللی بدین گونه است که استکبار جهانی با همکاری برخی از کشورها برای استسمار کشورهای دیگر معاهداتی را تدوین می کنند، پس از چندی این معاهدات را به کشورهای همسو و یا پیرو ارائه می دهند و آنان امضاء می کنند و در ادامه با استفاده از راه های نفوذی که در سایر کشورها وجود دارد، تلاش می کنند کشورهایی که تاکنون آن را امضاء نکرده اند را توجیه و جذب کنند.

وی عنوان کرد: برخی نمی اندیشند که آیا مصلحت کشورها در این معاهدات در نظر گرفته شده یا اینکه تنها منافع یک یا چند کشور در نظر گرفته شده است، از سوی دیگر این کشورها مسلمان نیستند و حکم شرعی نمی دانند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: صحیح است که این معاهده درباره کمک مالی به تروریسم است و قانونی وضع شده که هیچ کشوری حق کمک به تروریست را نداشته باشد، اما مصادیق آن مهم است، آنان می گویند حزب الله لبنان یا سپاه پاسداران تروریست هستند و آمریکایی ها و صهیونیست ها که مردم و دانشمندان هسته ای کشورمان را کشته اند و این همه جنایت مرتکب شده و تروریست پرورند، ترویستنیستند!

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی فرمودند که دقت کنید چراکه آن کسانی که این معاهدات را تدوین می کنند، افکارشان با ما یکسان نیست و فرمودند که مجلس شورای اسلامی قانون گذاری لازم را مستقل از دشمن انجام دهد.

آیت الله مهدوی با اشاره به سخنان موافقان FATF در مجلس گفت: نمایندگان موافق استدلال می کردند اگر این معاهده را امضاء نکنیم بهانه دست آمریکا می دهیم، بهتر است امضاء کنیم و در آینده آنچه صلاح می دانیم و آنچه ما مصداق تروریست می‌دانیم را عمل کنیم. آقای ظریف وزیر امور خارجه کشورمان می گوید که ما معاهده را می پذیریم تا با همه کشورهای دنیا همراه باشیم اما مصداق آن را نمی پذیریم.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: من دو ایراد به این سخنان دارم، نخست این که اگر در مصداق خواستید عمل نکنید کشورهای زورگو شما را تهدید و اجبار می کنند و به ما ایراد می گیرند که خلاف تعهد عمل کرده ایم، حتی با اینکه ما مصادیق را تفکیک می کنیم و مصادیق دشمنان را قبول نداریم، اما آنان، اقدام ما را نمی پذیرند.

این استاد حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه باید بدانیم که منظور این معاهده، مصادیق آن است، ابراز کرد: ایراد دوم این است که با پذیرفتن قانون، تمامی اطلاعات و اسامی سیستم بانکی در اختیار آنان قرار می گیرد و حتی اگر از این معاهده خارج شویم، بسیاری از اطلاعات ما در اختیار آنان قرار گرفته است.

وی با اشاره به مخالفت تعداد بالایی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با این لازیحه، گفت: متأسفانه پذیرش این معاهده با اختلاف اندکی، رأی آورد، از سوی دیگر مراجع عظام تقلید همچون حضرات آیات مکارم شیرازی و نوری همدانی، جامعه مدرسین و بسیاری از اعضاء مجلس خبرگان رهبری مواضع خوبی نسبت به FATF داشتند و مخالفت خود را صریحاً اعلام کردند.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین