عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۶۹۰
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۱
زائرانی که خود را مهیای پیاده‌روی اربعین می‌کنند،‌ می‌توانند اقلام خاص و ساده‌ای را که طب سنتی توصیه می‌کند، همراه خود داشته باشند تا در مواقع ضروری، راهگشای مشکلات احتمالی طول سفر باشد.
عقیق:زائرانی که خود را مهیای پیاده‌روی اربعین می‌کنند،‌ می‌توانند اقلام زیر را در این پیاده‌روی به همراه داشته باشید:

عسل؛ استفاده از عسل برای درمان فوری زخم، جراحت، تاول یا سوختگی و خوردن آن برای کاهش آثار مسمویت بسیار نافع است.

نعناع، عرق نعناع یا عصاره نعناع؛ برای درمان بیماریهای گوارشی و عفونی بسیار سودمند است.

برگ اکالیپتوس؛ در مسیر مهران، چذابه و نیز نجف به کربلا فراوان است؛ جویدن یک برگ آن بیماریهای عفونی را درمان می‌کند.

اسپند؛ در مسیر نجف به کربلا فراوان است؛ دود آن معادل ضدعفونی کننده‌های بیمارستانی اثربخش است؛ خوردن یک قاشق آن سردردهای سودایی، سرماخوردگی شدید سر، عفونتهای گوارشی، تکرر ادرار سرد و ... را دمان می‌کند.

لوازم حجامت؛ تیغ، لیوان حجامت، دستگاه مکش؛ حجامت عام (بین دو کتف) درمان مسمومیت شدید است همچنین می‌توانید نیش عقرب، مار و... را با حجامت بر روی موضع گزیدگی بیرون بکشید و احتمال توسعه سم در بدن را تا زمان مراجعه به بیمارستان، کم کنید.

روغن زیتون و روغن کنجد؛ برای جلوگیری از عرق‌سوزی مخصوصاً لای انگشتان پا بسیار کارآمد است همچنین در شرایط برودت و سردی زیاد هوا و فقدان لباس گرم، تمام بدن به ویژه ملاج، کتفها، شکم، روی کلیه‌ها و ساق پاها را روغن‌مالی کنید؛ به اندازه یک پالتوی گرم، با پشم شتر، شما را گرم خواهد کرد و هنگام سرماخوردگی و آبریزش بینی به ملاج خود روغن بمالید تا سریع درمان شوید.

نمک؛ در مسیر فراوان است نیاز نیست آن را از خانه ببرید؛ برای زخم عفونی روی آن نمک بریزید؛ 5 تا 7 دقیقه سوزش زخم را زیاد می‌کند اما در عوض، عفونت را از عمق گوشت و زخم بیرون می‌کشد؛ در ادامه روی زخم عسل بمالید همچنین برای درد شدید انگشتان، مچ و قوزک و ساق پا، مقداری نمک در آب ولرم بریزید و پاها را در آن بگذارید؛ 10 دقیقه بعد، درد را از شما بیرون می‌کشد.   

فلفل؛ برای شرایط برودت و سردی شدید و فقدان لباس گرم، یک قاشق چایخوری فلفل را با یک قاشق عسل میل کنید؛ حرارتی به تن شما می‌دهد که  نیاز به پتو و پالتو را کم می‌کند همچنین در صورت آبریزش بینی، کمی فلفل را استنشاق کنید تا مجبور به عطسه شوید؛ عطسه دفع عفونت مغز را تسریع می‌کند.

سرکه؛ برای کاهش احتمال عرق‌سوزی و رفع بوی بد عرق باید بعد از حمام یا شستشوی زیربغل و کشاله‌های ران، موضع مورد نظر را با اندکی سرکه بشوئید و بعد از چند دقیقه با آب بشوئید؛ کسانی که سردرد گرم دارند (صفراویها و دمویها) با بو کردن سرکه سردرد آنها کاهش می‌یابد.

کمربند؛ یک چفیه یا شال پشمی (پشم گوسفند یا شتر) یا کمربند چرمی (این مورد آخر؛ در مسیر نجف به کربلا قابل خرید است) همراه داشته باشید؛ هنگام حمل بار سنگین یا وزش باد سرد، حتما آن را به کمر ببندید تا مهره‌های ستون فقرات آسیب نبیند و کلیه‌ها سرما نخورد.

ماسک یا پارچه لطیفی مانند چفیه برای اینکه غبار و ریزگرد به شما آسیب نزند.


منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین