عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۶۸۹
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
دبیر کمیته اطلاع‌رسانی اربعین اعلام کرد
دبیر کمیته اطلاع‌رسانی اربعین با اشاره به تدارک دو پایگاه رسانه‌ای در مسیر نجف به کربلا، از اعزام یک هزار و ۶۰۰ نفر از اهالی رسانه به این رویداد عظیم خبر داد.
عقیق: علوی دبیر کمیته اطلاع‌رسانی‌ و‌ مستندسازی اربعین در همایش فرهنگی آموزشی اربعین‌ که پیش از ظهر امروز (چهارشنبه ۱۸ مهر) در سالن وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: مسیر حرکت ما در ایام اربعین در دنیای امروز به تناسب تجاربی که در عرصه اربعین کسب کردیم‌، متفاوت از گذشته است، اما نباید در این امر دشمنان را نادیده بگیریم.

وی با طرح این سؤال که چه باید کرد گفتمان ما غالب باشد، افزود: بدون شک یکی از حوزه‌های تاثیرگذار در اربعین رسانه‌ها هستند. رسانه با کارکردهایی که دارد، می‌تواند گفتمان غالب را القا کند.

علوی با بیان اینکه دشمنان اسلام برای اربعین امسال هم‌به طور حتم برنامه دارند اما نگاه ما باید به قدری تیز باشد که بتوانیم توطئه دشمنان را در نطفه خفه کنیم، خاطرنشان کرد: اگر‌ گفتمان دشمنان غالب می‌شود، به خاطر این است که ما نتوانستیم به‌خوبی عمل کنیم و از خلاقیت در انعکاس اخبار بهره ببریم.

* اعزام ۱۶۰۰ نفر از اهالی رسانه به پیاده‌روی اربعین

وی با اشاره به اهمیت حضور زائر-خبرنگار تصریح کرد: اگر در ایام اربعین تنها از ظرفیت رسانه‌ها و‌ خبرنگاران رسمی بهره بگیریم به طور حتم موفق نخواهیم بود، به‌همین دلیل باید در کنار اصحاب رسانه، هر زائری به عنوان زائر-خبرنگار فعالیت کرده و اخبار اربعین و زیبایی‌های این مسیر را منعکس کند.

علوی به فتنه‌های دشمنان اشاره کرد و گفت: امسال قرار است یک‌ هزار و ۶۰۰ مستندساز، خبرنگار، عکاس و‌ عوامل فنی از شبکه‌های مختلف به عراق اعزام شود که عوامل اجرایی از فردا و اصحاب رسانه از اول آبان اعزام می‌شوند.

* استقرار ۷۷ «اس‌.ان.جی» برای انعکاس اربعین

وی با بیان اینکه امسال ۴۰۰ شبکه از ۴۳ کشور به انعکاس حماسه اربعین می‌پردازند، افزود: در این پیاده‌روی بزرگ یک هزار و ۲۰۰ کارشناس پای دوربین رسانه ملی قرار می‌گیرند که این افراد از کشورهای مختلف هستند.

دبیر کمیته اطلاع‌رسانی و مستندسازی اربعین با اشاره به استقرار ۷۷ دستگاه «اس‌.ان.جی» در مسیرهای سیزدهگانه اربعین برای نخستن‌بار گفت: امسال در دو عمود ۲۸۵ و ۹۷۵ دو پایگاه رسانه‌ای تدارک دیده شده است که مجهز به اینترنت پرسرعت خواهد بود و به رسانه‌ها و زائر-خبرنگارها اینترنت رایگان ارائه می‌دهد.

* رادیو اربعین در خاک عراق نیز پخش می‌شود

علوی با بیان اینکه رادیو‌ اربعین امسال برای نخستین‌بار در خاک عراق نیز پخش می‌شود، افزود: در اربعین سال جاری ۴۰ فرکانس رادیویی به زبان‌های انگلیسی، عربی و فارسی  پخش می‌شود. همچنین پخش ۱۳۰ مستند از شبکه‌های رسانه ملی را نیز تدارک دیده‌ایم.

وی‌با اشاره به اینکه حرکت عظیم اربعین نیازمند خبرنگار تخصصی است بنابراین باید رسانه‌ها چنین افرادی را اعزام کنند تا تاثیرگذار باشند، تصریح کرد: رسانه‌ها باید نظم اجتماعی و‌ عمومی را به تصویر بکشند که امیدواریم در این عرصه شاهد رشد و‌ شکوفایی باشیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین