عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۶۸۸
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲
رئیس ستاد مرکزی اربعین:
رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت:هزینه های بیمه زائران اربعین و خدماتی که از داخل کشور تامین می شود، در سال جاری به یک سوم تقلیل یافته است.
عقیق:از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حسین ذوالفقاری در جلسه شورای راهبردی اربعین حسینی که با حضور اعضای فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: با تلاش های انجام شده و با رایزنی ها و جلساتی که با مقامات کشورعراق داشتیم توانستیم هزینه روادید را کاهش دهیم و در کنار آن هزینه های بیمه و خدمات که از داخل کشور تامین می شود، نیز به یک سوم تقلیل یافته است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با ارائه گزارش و تببین اقدامات ستاد مرکزی اربعین، هدف اصلی این ستاد را تسریع خدمات و کاهش هزینه ها اعلام کرد و افزود: از سال گذشته، پس از پایان مراسم اربعین بلافاصله جلسات ستاد مرکزی آغاز شد.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: ارزیابی مراسم اربعین سال 96، یافتن نقاط ضعف و مشکلات از صفر تا صد و سیاست گذاری برای مراسم اربعین سال 97 سه محور اساسی کار ستاد بودند که در 12 کمیته ستاد مرکزی اربعین و ستاد اربعین مستقر در کشور عراق به علاوه 31 استان این محورها دنبال شد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: حوزه فعالیت ستاد مرکزی اربعین اجرایی است و با بررسی نقاط ضعف و مشکلات برای اربعین امسال سیاست گذاری کرده ایم که این سیاست ها از سوی کمیته های این ستاد دنبال می شود و این کمیته ها موظفند نقاط ضعف را برطرف و برنامه های محوله را اجرا کنند.

ذوالفقاری اظهار داشت: در یک سال گذشته در هر جلسه این ستاد، یکی از کمیته ها به بیان اقدامات و برنامه های خود پرداخته و سایر اعضا نیز مطالبات و مسائل مرتبط با این کمیته را مطرح و اقدامات کمیته مزبور را بررسی کردند.

در ادامه این جلسه که در محل وزارت کشور برگزار شد، گزارشی از اقدامات یک سال گذشته ستاد مرکزی اربعین ارائه شد و پس از آن اعضای فراکسیون حج و زیارت به طرح نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

نمایندگان مجلس حاضر در این جلسه، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات ستاد مرکزی اربعین، درخصوص هزینه ها و امکان کاهش آن، بازگشایی مرز خسروی، وضعیت موکب ها و نظام مند ساختن آنها، تهیه بسته های فرهنگی برای زائران و مباحث پیرامون تامین ارز مورد نیاز زائران اربعین حسینی نقطه نظرات و دیدگاههای خود را مطرح کردند.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین