عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۶۸۷
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۴
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها :
امام جمعه قم گفت: خانواده، مسجد و مدرسه سه کانونی هستند که در آنجا باید همگرایی و وحدت رکن کنش های افراد باشد و در برابر جریان نفاق صیانت شود.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی شب گذشته در جمع مردم منطقه ۱۹ دی قم (فرهنگیان ) در مسجد امام صادق علیه السلام به بررسی جایگاه و اهمیت مسجد از منظر دین مبین اسلام پرداخت و اظهار داشت: مسجدی که بر مدار تقوای الهی بنا شود همواره با خیر و برکت خواهد بود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به انتقاد قرآن کریم از مسجد ضرار، گفت: چارچوب و مصالح مسجد ضرار و قبا ظاهرا یکی بود، اما آن چیز که باعث شد قرآن کریم حدود مسجد ضرار را پایگاه نفاق توصیف کند نیت بنای مسجد بود.

وی ادامه داد: مسجد ضرار حتی در منطقه ای واقع شده بود که مسجد قبا در آن قرار داشت، تا جایی که تاریخ گواه داده است که مسجد ضرار برای ایجاد تفرقه بین زنجیره مومنان بنا شد.

امام جمعه قم با تصریح بر این که هرجا که دشمن و منافقان بخواهند اقدام به تفرقه افکنی کنند به حدود مساجد طمع می کنند، ابراز داشت: مبادا کسانی با سلایق وآراء شخصی خود بین جمعیت مومنان تفرقه ایجاد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی وحدت و همگرایی را رمز آبادانی توصیف کرد و گفت: خانواده، مسجد و مدرسه سه کانونی هستند که باید همگرایی و وحدت رکن کنش های افراد باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه با تاکید بر این که مدرسه، خانواده و مسجد باید در برابر جریان نفاق صیانت شود، عنوان داشت: خداوند متعال در آیه 150 سوره نساء می فرماید«إِنَّ الَّذِينَ يَكْفُرُونَ بِاللَّهِ وَرُسُلِهِ وَيُرِيدُونَ أَنْ يُفَرِّقُوا بَيْنَ اللَّهِ وَرُسُلِهِ وَيَقُولُونَ نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَنَكْفُرُ بِبَعْضٍ وَيُرِيدُونَ أَنْ يَتَّخِذُوا بَيْنَ ذَلِكَ سَبِيلًا؛ بی تردید کسانی که به خدا و پیامبرانش کافر می شوند و می خواهند میان خدا و پیامبرانش [با ایمان آوردن به خدا و کفرورزی به پیامبران] جدایی اندازند، و می گویند: به بعضی ایمان می آوریم و به برخی کافر می شویم و می خواهند میان کفر و ایمان راهی [خاص] برگزینند، [سبک مغز و بی شعورند.]»

وی افزود: کفار و منافقان در افق های خود به دنبال تفرقه بین شعائر الهی هستند تا جایی که آیه شریف به این حقیقت تصریح دارد که« وَيَقُولُونَ نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَنَكْفُرُ بِبَعْضٍ» و این به این معناست که ما بعضی از انبیا و اولیا و موکلین الهی را قبول داریم و بعضی دیگر را نیز کافر هستیم.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین