عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۶۳۰
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۲
مراجع تقلید روز گذشته در دیدار سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی بر توجه بیشتر این نیرو، به مقوله امنیت، مبارزه با بدحجابی، احیای امر به معروف و مبارزه با مفسدان اقتصادی تاکید کردند.
عقیق:سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی که به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی به شهر مقدس قم سفر کرده بود، با مراجع معظم تقلید و علما دیدار و گفت و گوهایی داشت.

مراجع معظم تقلید در این دیدار ها بر توجه بیشتر نیروی انتظامی به مقوله امنیت، مبارزه با بدحجابی، احیای امر به معروف و مبارزه با مفسدان اقتصادی و برخورد با  محتکران کالاهای اساسی مردم تاکید نمودند و از خدمات این نیرو نیز تشکرکردند.

توسعه پلیس امنیت اخلاقی

حضرت آیت الله سبحانی، در این دیدار سلامت و امنیت را دو نعمت بزرگ برشمردند و گفتند: در سایه امنیت، بسیاری از مسائل برقرار می شود و کارها خوب پیش می رود. نیروی انتظامی در انجام رسالت خود وظیفه سنگینی دارد  و تا می تواند به  وظایف خود در قبال برقرار کردن امنیت مردم و جامعه درست عمل کند، دلیل آن رضایت مندی مردم است.

ایشان خواستار توسعه  پلیس امنیت اخلاقی  در همه شهرها  شدند و  حضور ماشین پلیس امنیت اخلاقی را ضامن اجرای امر به معروف دانستند که به پیشرفت اخلاق کمک می کند.

بدتر از برجام

حضرت آیت الله نوری همدانی به مسئله کنوانسیون «cft»  اشاره کردند و تصویب آن را از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ضرر به کشور و اجرای آن را بدتر از برجام ارزیابی کردند.

ایشان برخدمت رسانی به جامعه اسلامی تأکید کردند و : امنیت را نعمتی بسیار بزرگ و بستر همه پیشرفت ها است قلمداد کردند  و گفتند: نیروی انتظامی توانسته در برقرار کردن امنیت همه تلاش خود رابکار بگیرد و کارنامه خوبی از خود به یادگار بگذارد.

ایشان به ‌بحث بدحجابی اشاره و بیان کردند:  متأسفانه حال و روز کشور در بحث بد حجابی کم کم شبیه به دوران قبل از انقلاب  می شود.

این مرجع تقلید همچنین  از مسئولین نظام به خاطر  گوش مالی دادن  به نیروهای تروریستی،‌ قدردانی کرد.

تفاوت پلیس ایران با پلیس سایر کشورها

آیت الله مصباح یزدی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) نیز تفاوت پلیس ایران با پلیس در سایر کشورها را در کسب رضایت الهی دانست و گفت: در ایران یک پلیس به دنبال کسب رضایت الهی است اما در سایر کشورها آنها تنها به دنبال رضایت رئیس خود و در نهایت مردم هستند.

ایشان افزود: کارکنان نیروی انتظامی سرباز امام زمان(عج) هستند و رضایت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از این سازمان نشانه رضایت ولی عصر(عج) بوده که این افتخار با هیچ چیز قابل مقایسه نیست.

این استاد حوزه گفت: در حکومت اسلامی دولت و ملت از هم جدا نبوده و مسئولیت ها بر اساس تقسیم کار است، در نظام جمهوری اسلامی ایران به برکت وجود مقام معظم رهبری (مدظله العالی) شایسته ترین افراد توسط ایشان در مسئولیت های کشوری انتخاب می شوند و ما باید شکرگزار باشیم.

انتقاد از تعلل در رسیدگی به پرونده مفسدان اقتصادی

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی نیز مهمترین وظیفه نیروی انتظامی را  حافظ ارزش‌ها در جامعه دانستند.

ایشان گفتند: فضای مجازی بار نیروی انتظامی را سنگین تر کرده و باید همه تلاش کنند که آسیب‌های فضای مجازی کاهش پیدا کند،، متاسفانه برخی دستگاه‌ها نسبت به فضای مجازی بی تفاوت هستند و در این خصوص دلسوزی ندارند. 

این مرجع تقلید کار دستگاه قضائی مکمل کار نیروی انتظامی  دانستند ضمن انتقاد از تعلل در رسیدگی هر چه سریعتر به پرونده مفسدان اقتصادی، دلیل آن را تشریفات زیاد در رسیدگی به پرونده‌های قضائی دانستند.

ایشان، دیدگاه مردم نسبت به نیروی انتظامی را خوشبینانه  ارزیابی کردند و توصیه داشتند:  برخورد نیروی انتظامی با ملایمت و قاطعیت همراه بوده تا اسباب بهانه جویی برای دیگران فراهم نشود.

 

لزوم برخورد قاطع با دانه درشت ها در مسئله قاچاق و احتکار کالا

حضرت آیت الله  علوی گرگانی  هم  دیدارها و رفت و آمدها بین مراجع و شخصیت های کشوری را مهم دانستند و گفتند:  چون مردم  نیازهای  خود را با ما در میان می گذارند و ما با شما در میان گذاشته و در نتیجه با حل مشکلات، موجبات رضایتمندی مردم فراهم می شود.

ایشان گفتند:، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به ما فرمودند وقتی به مسئولان تذکر می دهید من رصد می کنم، از مسئولان می خواهیم که دلسوزی کرده و مشکلات را مرتفع کنند، بایستی همه نیروهای کشوری دست به دست هم داده و مشکلات اقتصادی کشور را برطرف کنند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با تاکید بر این که آینده مملکت ما درخشان است، اضافه کرد: در مسئله قاچاق کالا و احتکار با دانه درشت ها برخورد کنید، برای جلوگیری از هدر رفتن سرمایه مردم جلوی افراد سود جو را بگیرید.

 

برخورد قاطع با اخلالگران

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی نیز در این دیدار خواستار برخورد قاطع نیروی انتظامی  با  اخلال‌گران امنیت و اقتصاد مردم شد.

وی گفت: آستان‌های مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، امام رضا علیه‌السلام و امامزادگان دیگر نیز از عناصر تامین‌کننده امنیت در نظام اسلامی هستند.




منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین