عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۶۰۹
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در جمع طلاب رشت:
امام جمعه موقت تهران در جمع طلاب مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) رشت گفت: روحانی بدون علم، نفوذی دستگاه امام زمان(عج) است. طلبه سر سفره حضرت حجت(عج) آمده که دین شناس و فقیه شود. اگر درسش توأم با کسالت بود، بداند که در طلبگی موفق نخواهد شد.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، در جمع طلاب مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) رشت، با اشاره به اینکه رشت شهر میرزا کوچک خان و مجاهدان و عالمان بزرگ مثل مرحوم میرزای رشتی است، گفت: شما سربازان تازه نفس حضرت ولی عصر(عج) آمده اید تا با تجهیز به علم و عمل و تسلط بر احکام و اخلاق، در میدان جنگ با دشمنان پیروزی ها را نصیب جبهه اسلام کنید.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه طلبه وارث پیغمبر و امامان معصوم(علیهم السلام) است، خاطرنشان کرد: طلبگی یعنی خودسازی و آدم شدن، یعنی راه بلد شدن و برای ارزش های متعالی تجسم شدن، طلبه کمر بسته که جامعه را باخدا آشنا کند و پناه و امید کسانی باشد که راه را بلد نیستند و در مسیر حرکت نگرانی دارند.

وی در ادامه تصریح کرد: یک طلبه نور است و نورافشانی می کند تا چراغ راه دیگران باشد. او رزمنده است، چرا که هوای نفس خود را مهار کرده است و پیروز میدان مبارزه با نفس اماره شده است. طلبه غنای درونی دارد و خودش را محتاج کسی نمی بیند. در واقع سرمایه ایمان، دانش و عزت نفس او را بی نیاز کرده است و در برابر کسی دست دراز نمی کند نتا نیازهای خودش را برطرف کند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به آیه 105 سوره مبارکه مائده، گفت: خداوند متعال در این آیه شریفه خطاب به مومنان می فرماید «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا عَلَيْكُمْ أَنْفُسَكُمْ ». یعنی خودتان را بشناسید، چرا که از این طریق خدا را خواهید شناخت.

وی با توصیه طلاب به استفاده از مباحث اخلاقی سالک الی الله مرحوم میرزا جواد آقای ملکی ادامه داد:  ایشان در کتاب «لقاءالله»  می فرماید «هرکسی باید روز خود را با نظم و برنامه بگذراند. یعنی صبح که بلند می شوید ببینید چه مسئولیت هایی دارید. خدا امروز از شما چه می خواهد. والدینتان، اساتیدتان، محیط درسی تان، هرکدام با شما ارتباطی دارند و تعهداتی نسبت به آنها دارید. تعهدات روزانه خودتان را شناسایی کنید. فکر کنید و بینید چند نماز باحال و باحضور قلب از خودتان سراغ دارید؟ نمازی که شما را نورانی کرده و احساس سبکی و پرواز یافته و عشق به امام زمانتان را زیاد کرده باشد.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه طلاب باید برای عبادت هایشان حساب و کتاب کنند، تصریح کرد: باید بینید چه نمازی بخوانم که مفید باشد و من را تا عرش ببرد و معراجی کند، لذاعبادت هایتان را ارزیابی کنید.

وی در ادامه توصیه های خود به طلاب، اظهار کرد: نسبت به درس که امروز سلاح شماست، حساس باشید. روحانی بدون علم، نفوذی دستگاه امام زمان(عج) است. طلبه سر سفره حضرت حجت(عج) آمده که دین شناس و فقیه شود. اگر درسش توأم با کسالت بود، بداند که در طلبگی موفق نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی  برضورت مطالعه سیره بزرگان تاکید کرد و ادامه داد: خادم مرحوم آیت الله بروجردی (اعلی الله مقامه) تعریف می کرد «شبی برایشان شام بردم و گذاشتم کنارشان و رفتم. سحر مجددا آمدم تا برای وضو برای ایشان آب ببرم. دیدم که شام شان ساعت ها همانطور دست نخورده مانده و ایشان همچنان مشغول مطالعه و تحقیق اند و اصلا متوجه غذا نشده اند».

وی یادآور شد: نکند درس خواندن ما برای رفع تکلیف و به خاطر حضور و غیاب باشد و یا مطالعه، مباحثه و پیش مطالعه نداشته باشیم و دریافت خودمان از درس را ننویسیم که در این صورت، آینده روشنی نخواهیم داشت.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع)، گفت: حضرت می فرمایند قیمت آدمی به «علم» و «ادب» است. لذا کسی که می خواهد نزد خدا قیمتی شود، بداند که بدون علم ارزشی نخواهد داشت. ادب هم حوزه بسیار وسیعی دارد و برای طلاب یادگیری آداب از نان و آب هم واجب تر است. جمله حضرت امام(ره) که فرمودند « عالم محضر خداست در محضر خدا معصیت نکنیم» را سرلوحه قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در پایان خطاب به طلاب جوان گفت: جوانی سرمایه ای است که باید قدر آن را دانست. با بهره برداری درست از این سرمایه می توان به موفقیت و سعادت رسید.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین