عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۵۴۳
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲
جواد در حالی که زنده بود به دست داعش افتد و پیکرش را به ماشین بستند و می کشیدند و وقتی اسم جهادی او که محرم بود را می فهمند به بدن این بزرگوار خیلی جسارت می کنند. داعش به علت دیدن بازتاب تشییع شهداء، پیکر آن ها را نابود می کند.
عقیق:جلسه روایت سیره شهدا به یاد شهید مدافع حرم  "جواد محمدی" از شهدای شهر درچه اصفهان، با روایتگری ابراهیم امان اللهی، دوست و همرزم شهید، در مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه محدثه(س) اصفهان برگزار شد. 

 امان اللهی ضمن بررسی اوضاع سوریه گفت: به دلیل قرار گرفتن حرم حضرت زینب سلام الله علیها در حومه شهر دمشق، حرم از امنیت کمتری نسبت به حرم حضرت رقیه(س) برخوردار بود و هدف حملات داعش نابودی آثار شیعه از جمله حرمین شریفین است.

وی افزود: هنگام حمله داعش به حرم حضرت زینب(س)، افغانستانی های ساکن منطقه با تجهیزات کم به دفاع پرداختند و سردار حسین همدانی نیز در این دفاع با آن ها مشارکت داشت.

 همرزم شهید "جواد محمدی" به موقعیت استراتژیک سوریه اشاره کرد و گفت: سوریه از لحاظ استراتژیک پل ارتباطی ما با حزب الله لبنان است و هدف عمده از دفاع، باز کردن راه قدس است.

 وی، علت حضور مدافعین حرم را این گونه بیان کرد: نرفتن مدافعین حرم تبعاتش این است که گوشه ای از آن را امسال در اهواز و سال قبل در مجلس به عینه دیدیم.

 

همرزم شهید "جواد محمدی" در بخش دوم برنامه به آشنایی 20 ساله خود با وی اشاره کرد و گفت: شهید محمدی در عین خوش مشربی و خوش خلقی، تعصب عجیبی نسبت به دین داشت. مخصوصا در مورد حجاب گفته است: اگر من شهید شوم یقه بی حجاب ها و مروجان آن را می گیرم.

 راوی افزود: شهید محمدی به شدت به پدر و مادر خود احترام می گذاشت تا جایی که پدر او از این کارش گله مند بود.

وی به خصوصیات اخلاقی دیگر شهید اشاره کرد و گفت: هر سال در شب قدر فقرا را اطعام می کرد و حتماً غذا را داغ و هنگام افطار به آن ها می داد. او ارادت خاصی به روضه حضرت زهرا سلام الله علیها داشت.

آقای امان اللهی ادامه داد: همه ی شهدا دعا می کنند که شهید شوند، اما جواد می گفت: "من تا پایم به قدس نرسد نمی خواهم شهید شوم".

همرزم شهید "جواد محمدی" می گوید: در اولین عملیات تیری به ران پای شهید خورد و مجروح شد، ولی باز هم دفاع از حرم اهل بیت علیهم السلام را رها نکرد.

وی ادامه داد: جواد به "بمب روحیه" معروف بود و روحیه خاصی داشت که حضورش، اشکش، خنده اش و دیگر خصوصیاتش بمب روحیه برای بقیه بود و همچنین معروف به "رفیق باز" بود و واقعا جانش را برای رفیقش می گذاشت.

امان اللهی اضافه کرد: یکی دیگر از خصوصیات شهید "جواد محمدی" این بود که نور شهادت را در چهره دیگران می دید و می فهمید و به شوخی می گفت: با این نمی شود پرید و هم پر شد چون قرار است بپرد.

وی ادامه داد: جواد در حالی که زنده بود به دست داعش افتد و پیکرش را به ماشین بستند و می کشیدند و وقتی اسم جهادی او که محرم بود را می فهمند به بدن این بزرگوار خیلی جسارت می کنند. داعش به علت دیدن بازتاب تشییع شهداء، پیکر آن ها را نابود می کند.

همرزم شهید "جواد محمدی" به تشیع پیکر وی اشاره کرد و گفت: همگی از بازگشت پیکر او نا امید شدند و با عکس تشییع را انجام دادند، چون وی در ماه مبارک شهید شده بود و از خداوند خواسته بود که اگر در ماه رمضان شهید شد، پیکرش گم شود تا بعد از ماه رمضان تشییع شود و دقیقا همین خواسته او اجابت شد.

وی در پایان اظهار داشت: پیکر این شهید 27 روز بعد از شهادتش پیدا شد و به علت این که بدنش را «اِرباً اِرباً» کرده بودند و سرش را از تنش جدا کرده بودند، توصیه کرده بودند که نگذارید کسی پیکر او را ببیند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین