عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۵۰۶
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱
حاج میثم مطیعی در گردهمایی فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در اربعین :
در راهپیمایی اربعین باید زائران غیر ایرانی را با تبلیغات و محتوا و فعالیت های هدفمند فرهنگی تامین فرهنگی کنیم؛ وقتی یک مداح پاکستانی یا عرب زبان، مداحی فارسی بخواند حتی اگر کلمات را نیز به درستی تلفظ نکند برای ما جذاب است، پس حتما این موضوع برای دیگران نیز جذاب است؛ باید جلسات مان را به شکل دو زبانه برگزار کنیم.
عقیق:حاج میثم مطیعی امروز در گردهمایی فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در اربعین که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد گفت: امروز در دوره ای زندگی می کنیم که محدودیتی در عرصه تبلیغ وجود ندارد و مرزها در عرصه تبلیغی از بین رفته اند.
وی افزود: قطعا فعالیت هایی که در کشور انجام می شود در مرزهای ما محدود نمی ماند؛ ابزار هنر یکی از بهترین ابزار نشر فرهنگ دینی است؛ استفاده از ظرفیت جلسات مذهبی نقش مهمی در توسعه فرهنگ دینی در عرصه های جهان است.
مطیعی با اشاره به حضور تبلیغی و ترویجی در کشورهای مختلف بیان کرد: تاثیرات جلسات مذهبی در ایران و انتشار آن در فضای رسانه ای نقش مهمی در توسعه فرهنگی مذهبی در سطح جهان دارد.
وی گفت: در عرصه زبان آموزی و آموزش زبان های خارجی ضعیف بوده ایم.  زبان فارسی نیز مهجور واقع شده است ولی افرادی در کشورهای دیگر به خاطر فهمیدن این نوحه ها زبان فارسی یاد می گیرند و این افراد را از نزدیک مشاهده کرده ایم.
مداح اهل بیت(ع)تصریح کرد: در برخی از کشورهای عربی مابین کلمات جملات عربی اشعار فارسی را نیز می خوانم ولی با کمال تعجب می بینیم همه آنها این اشعار فارسی را نیز حفظ هستند و تکرار می کنند.
وی افزود: امروزه نشانه هایی از امید در عرصه پیروزی دیده می شود؛البته در این مسیر خطراتی نیز احساس می شود؛ بلایی که بر سر حج ابراهیمی آورده شد و اینکه چند میلیون مسلمان در کنار هم طواف می کنند ولی دلهای آنها به هم نزدیک نیست؛ دولت عربستان از ارتباط بین زائران ایرانی با دیگران هراس دارند و ما را متهم به ارتباط گیری می کنند؛ باید از این مساله ترسید که چنین اتفاقی در اربعین نیز روی دهد.
مطیعی اظهارکرد: اگر اتاق فکر و عملیاتی در ایران و در چنین نهادهایی شکل نگیرد در آینده با اربعینی مواجه می شویم که ارتباطات آن دچار مشکل می شود.
وی گفت: موضوع اربعین، دارای جوانب مختلفی است؛ اشعار متعددی در خصوص حرم و علم و... سروده و خوانده شده است و لازم است به ابعاد جدی تری از قیام ابا عبدالله الحسین پرداخته شود ؛ موضوع زیارت فقط یکی از جوانب مکتب اهل بیت(ع) است؛ باید از ظرفیت دستگاه امام حسین(ع) برای نشر معارف اصلی تر بهره برد و استفاده کرد.
مداح اهل بیت(ع)تصریح کرد: ای کاش زائران در ایام محرم بتوانند تولیدات اربعینی داشته باشند تا بتوانیم در فضای فرهنگ اربعین موثرتر باشیم؛ اشعار و تولیدات نباید تنها در حوزه زبانی فارسی باشد و باید دیگر شیعیان را نیز در این خیمه دعوت کنیم و برای آنها نیز اثر تولید کنیم.
وی افزود: موضوعاتی چون حضور زنان و نوجوانان در اربعین و مقاومت و سایر موضوعاتی که مرتبط با حماسه اربعین هستند بسیار مهم است؛ شعر تشکر زائران ایرانی از مواکب عراقی از اشعار ماندگاری بود که خوشبختانه به یک نغمه  فراگیر مبدل شد؛ باید از این دست آثار تولید شود زیرا موضوعات بسیاری وجود دارد که هنوز روی آن کار نشده است.
وی گفت: دشمن در عرصه اقتصادی مردم را نا امید می کند؛ به خصوص در عرصه زیارت اربعین نیز این کار را به شکل بیشتری دامن می زند.
مداح اهل بیت(ع)تصریح کرد: در راهپیمایی اربعین باید زائران غیر ایرانی را با تبلیغات و محتوا و فعالیت های هدفمند فرهنگی تامین فرهنگی کنیم؛ وقتی یک مداح پاکستانی یا عرب زبان، مداحی فارسی بخواند حتی اگر کلمات را نیز به درستی تلفظ نکند برای ما جذاب است، پس حتما این موضوع برای دیگران نیز جذاب است؛ باید جلسات مان را به شکل دو زبانه برگزار کنیم.
وی افزود: فضای زبانی اردو زبان بسیار مهم است  و باید روی این فضا کار کنیم و زائران اردوزبان را در این برنامه ها مشارکت دهیم؛ اولویت در عرصه وحدت ملیتی در اربعین، وحدت دو ملت ایران و عراق است.
مطیعی اظهارکرد: بدبین کردن عراقی ها نسبت به ایرانی ها و بالعکس موضوعی است که باید مقابله شود که جای پرداخت بیشتر دارد؛ قطعا با کار بیشتر و رسانه ای می توانیم این فضا را از بین ببریم و جای آن را به مهر و محبت و ارتباط و همدلی بدهیم.
وی گفت: عده ای تصور می کنند مداحی سیاسی به معنی بیان مطالب سطحی است؛ مداحی خط مقاومت به معنی کار کردن ویژه در عرصه های مهم جبهه جهانی مستضعفین است و در این زمینه حتما باید تحقیقات کارشناسی انجام شود.
مداح اهل بیت(ع)تصریح کرد: بخشی از مشکلات در میان مسئولان است ولی بخش عمده ای از مشکلات بخاطر خود مردم است؛ چرا این مردمی که گرفتار هستند این همه پول ظرف چند ثانیه برای خودرو سازان می ریزند؛ باید برای مردم در مجالس مداحی محتوا تولید کرد.
وی اظهارکرد: هیئت های مذهبی باید روی سرمایه های خود تکیه کنند و دنبال مداحان و سخنرانان نامی نباشند؛ باید مداحان خوب را حمایت و سرمایه گذاری کنید.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین