عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۵۰۵
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم اختتامیه گردهمایی فعالان جبهه فرهنگی انقلاب تاکید کرد:
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خدمت گذاری به اربعین حسینی(ع) را تبلیغ اسلام عاشورایی دانست.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی، امروز در مراسم اختتامیه گردهمایی مردمی فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، گفت: خدمت گذاری واقعی به امام حسین(ع) و اربعین صرفا از سر حاجت نیست بلکه نوکری یک افتخار است.

وی افزود: خادم اربعین، دارای عواطف و احساساتی برای سیدالشهدا(ع) دارد ولی همه کار او در این عرصه از سر احساس نیست؛ هویت ژرف ترین عنصر باطنی افراد است؛ هویت است که عنصر وجودی محبان را شکل می دهد.

رئیس سازمان تبلیغت اسلامی بیان کرد: نیازمند یک خوانش درونی و هویتی نسبت به خادمین اربعین نیازمندیم؛ دغدغه مندبودن و مهربان بودن و خیر رساندن بودن توصیف خادمان اربعین است ولی عمیق ترین خوانش نیست ؛ اتفاقی در درون وجود خادمان رخ می دهد که در آنجا باید به دنبال این توصیف گشت.

وی گفت: عزت و حیات در سایه مبارزه است؛ قطعا این مسیر مسیر مبارکی است و در آخر سر نیز پیروزی با جنود حق خواهد بود؛ تصمیم و اراده برای مقابله به کفر و شرک از مهمترین باورهای انقلابی ما است.

حجت الاسلام والمسلمین قمی تصریح کرد: در مصاف فرزندان حسین(ع) و یزید(علیه اللعنه) سهم و نقش ایفا می کنیم؛ در این میان بساط مبارزه در میان است؛ کارزار مبارزه یزید و حسین(ع) همیشه برپا است  ما نیز باید در سپاه امام باشیم؛ خادم امام منتظر واقعی است.

وی افزود: خوانش دیگری که باید از خادمی اربعین داشت، خوانش ماموریتی است؛ خادمان و زائران و بانیان باید خود را مبلغ بدانند؛ تبلیغ دارای دو وجه و خصلت است؛ نخستین ویژگی تبلیغ درست آن است که تبلیغ در باد نباشد و دوم اینکه ناشناس نباشد؛ خادمان ماموریت و رسالت بزرگی به دوش می کشند و باید مقدمات آن را فراهم کنند؛ ماموریت خادمان اربعین، تبلیغ اسلام عاشورایی است.

رئیس سازمان تبلیغت اسلامی بیان کرد: خادمی، مدال افتخاری است که حضرت به خادمان خود می دهد؛ این مدال خدممت گذاری یک افتخار بزرگ است؛ انگیزه و قصد و نیت در این عرصه بسیار مهم است.

وی گفت: در سازمان تبلیغات تلاش داریم که این عرصه را مردمی کنیم؛ وظیفه ما خدمت گذاری و خادم بودن ما است و بر اساس وظایف نیز عمل خواهیم کرد؛ فعالیت های این سازمان تعریف شده است و در این عرصه در عرصه خدمت به آستان قدسی اهل بیت(ع) با افتخار حاضریم.

حجت الاسلام والمسلمین قمی تصریح کرد: در تولید و تامین محتوا و خدماتی که به ظرفیت افزایی این عرصه می انجامد استقبال می کنیم؛ حاضر هستیم که با کسانی که در این عرصه فعالیت می کنند به شکل صادقانه همکاری کنیم.

وی افزود: خادم اربعین و مبلغین اسلام عاشورایی دو روی یک سکه هستند؛ امام سجاد(ع) مروج اسلام عاشورایی است؛ همه ما وامدار امام سجاد(ع) و حضرت زینبی(س) هستیم که با آن همه سختی عزت این مکتب را به عالم نشان دادند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: توفیق خدمت به اربعین و رسالت تبلیغ اسلام عاشورایی از توفیق های بزرگ و الهی است و بنده و این سازمان را خادم خادمان امام حسین(ع) می دانیم؛ با همه بضاعت های محدودی که وجود دارد در خدمت همه خادمان حضرت هستیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین