عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۴۳۵
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۷
آیت الله نوری همدانی:
حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند:مسئولین باید برای از بین بردن فقر، بیکاری و ایجاد رفاه برای مردم احساس مسئولیت کنند و طوری رفتار نکنند که زندگی آنها با مردم فرق کند.
عقیق:حضرت آیت الله نوری همدانی، ظهر امروز در دیدار فاطمه رهبر، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد  امام خمینی(ره) و مدد جویان سالمندان این کمیته، از گرانی، بیکاری و فقر در کشور انتقاد کردند و  گفتند: امروز گرانی مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده، همه مردم از نظر معیشتی در زحمت هستند.

این مرجع تقلید بابیان اینکه گرانی، فقر و بیکاری بر خلاف موازین اسلام است و لازم است فکری برای حل این مشکل شود، افزودند: مسئولین درخدمت رسانی طوری عمل کنند که مردم از نظر اقتصادی مشکلی نداشته باشند.

ایشان اظهارداشتند:مسئولین باید برای از بین بردن  فقر، بیکاری و ایجاد رفاه برای  مردم احساس مسئولیت کنند و طوری رفتار نکنند که زندگی آنها با مردم فرق کند.

 معظم له عنوان کردند: اسلام می فرماید«  باید بین همه آحاد مردم، مساوات باشد، و همه در سطوح مختلف زندگی با هم توازن داشته باشند، این طوری نباشد زندگی مسئولین با مردم فرق کند.

فقر و بیکاری برخلاف موازین اسلام است

 حضرت آیت الله نوری همدانی تأکید کردند: این روایت پیامبر اکرم(ص) است که فرمودند« کسی که شب سیر بخوابد در حالی که همسایه او گرسنه سر بر بالین گذاشته او مسلمان نیست»، این مسئله نشان  می دهد، اسلام مخالف فقر است و تمام ت تلاش اهل بیت(ع) براین بود همه مردم در سطوح واحد معیشتی زندگی کنند.

این مرجع تقلید در ادامه کمیته امداد را از یادگاری های امام راحل و پایگاه خوبی برای فقر زدایی برشمردند و تأکید کردند : در اسلام فقر نداریم. اگر در جامعه اسلامی فقر است، به خاطر عدم توجه به مبانی دینی است.

معظم له بیان داشتند: انفال در دین منابعی برای فقر زدایی است. این انفال باید بهره برداری شود، تا فقر درجامعه اسلامی ریشه کن گردد و چون از انفال بهره برداری درستی نمی شود، باعث این همه فقر در جامعه شده و این برای جامعه اسلامی زیبنده نمی باشد.

این مرجع تقلید بابیان این که خدمت به جامعه اسلامی ارزش فراوان دارد، اظهار داشتند: هیچ خدمتی بالاتر از خدمت به جامعه اسلامی و ریشه کن کردن فقر نیست.

حضرت آیت الله نوری همدانی درتوصیه به مسئولین کمیته امداد در کمک رسانی به خانواده های نیازمند، گفتند: در کمک به فقرا مسائلی را باید رعایت کرد که ازجمله آن حفظ حرمت خانواده و احترام به مستمندان است.   

معظم له بیان داشتند: برای ریشه کن شدن فقر، لازم است همه مردم کمک کنند تا در اسلام فقیری نباشد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین