عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۴۱۵
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷
دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد:
دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، گفت: تلاش ما بر این است که در موکب‌های مسیر پیاده‌روی اربعین به بحث «وحدت آفرینی» و حضور ارزشمند کودکان، جوانان، بانوان و تحکیم خانواده‌ها بپردازیم.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حبیب‌رضا ارزانی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه (۱۰ مهرماه) در دومین نشست کارگروه مردمی اربعین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه اگر قرآن کتاب هدایت و نقشه راه است بدانید که اهل‌بیت (ع) راهنمای این نقشه هستند، اظهار کرد: همه ما امام حسین (ع) را به عنوان کشتی نجات می‌شناسیم اما به گفته امام صادق (ع) همه ائمه اطهار (ع) کشتی نجات هستند اما کشتی امام حسین (ع) هم وسعت بیشتری دارد و هم سریع‌تر همه را به مقصد می‌رساند.

 

وی ادامه داد: ما در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فعالیت می‌کنیم و هر آنچه کارهای ما با مساجد پیوند بخورد آسیب‌های ما کمتر می‌شوند، مساجد هم پیش از انقلاب و هم  حین وقوع آن نقش مهمی را ایفا کردند و برای تداوم این انقلاب نیز نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

 

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، تاکید کرد: اینکه ما امسال به موضوع اربعین ورود پیدا کردیم به این خاطر است که دشمن تلاش می‌کند بین ملت ایران و عراق فاصله بیاندازد و این مختص این زمان نیست و ادامه خواهد داشت.

 

ارزانی تاکید کرد: دشمن در تلاش است تا بین اهل‌ سنت و شیعه در بین دو کشور ایران و عراق اختلاف بیاندازند اما باید دانست اگر کسی در ایران یا عراق، اشتباهی مرتکب می‌شود نمی‌توان به همه ملت او تعمیم داد، بنابراین نباید از شعار امسال که بسیار هوشمندانه است غافل شویم.

 

وی ادامه داد: شعار «الحسین یجمعنا» شعاری بسیار خوب و وحدت‌آفرین است و همه را در کنار هم جمع می‌کند، از این رو باید سعی کرد تا موکب‌های مشترکی بین ملت ایران و عراق شکل داد.

 

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، افزود: ما بر اساس نگاه تقریبی رهبر معظم انقلاب به موضوع اربعین که بر وجود نگاه تقریبی در آن هم در داخل کشور و هم در خارج از آن تاکید دارند، می‌توانیم در همه استان‌ها که در مسیر زائران قرار دارند و حتی موکب‌هایی که در کشور عراق وجود دارند شیوه خوبی از تعاملات را ارائه دهیم.

 

ارزانی گفت: آنچه ما را با ملت عراق پیوند می‌دهد نام «امام حسین (ع)» است، در کشورهای مختلف فستیوال‌ها، سوگواره‌ها و بزرگداشت‌های زیادی برگزار می‌شود اما هیچ‌ کدام از آن‌ها با این شور و نشاط و عظمت نیستند.

 

وی ادامه داد: امروز مراسم اربعین شعار شیعه شده است و شاهد هستیم که شهری که ۲۰۰ هزار نفر بیشتر ظرفیت ندارد در حدود  ۲۰ میلیون نفر را در خود جای می‌دهد.

 

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، بیان کرد: تلاش ما بر این است که در موکب‌ها به بحث «وحدت آفرینی» و حضور ارزشمند کودکان، جوانان، بانوان و تحکیم خانواده‌ها بپردازیم که البته این بحث تنها مختص به ما نیست و در ملت عراق هم همین موضوعات در راس است.

 

ارزانی افزود: ما خواهش می‌کنیم که همه ایرانی‌ها وحدت را رعایت کنند زیرا سازمان‌ها، نهادها و موکب‌ها همه در ذیل نام «امام حسین (ع)» قرار می‌گیرند و تلاش همه ما باید این باشد که نور خداوند را متجلی کنیم و باید در این مسیر همه به سوی این نور بشتابند، بنابراین بحث ایران و عراق یا این سازمان و آن نهاد باید کنار برود.

 

وی در پایان گفت: نشانه‌ی همه ما «محب الحسین (ع)» است و از هر جای دنیا که به مراسم اربعین آمده باشیم با هر رنگ و لباس، هر قومیت و هر علم باید همه محب الحسین (ع) باشیم.



منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین