عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۲۰۴
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲
حجت‌الاسلام غلامی پیشنهاد داد
رئیس مرکز پژوهش‌های صدرا گفت: تلاش‌های دولت در کاهش هزینه‌های سفر به عراق کافی نبوده و هنوز چشم‌انداز روشنی درباره هزینه‌های سفر وجود ندارد.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین رضا غلامی رئیس مرکز پژوهش‌های صدرا ضمن اشاره به اهمیت فوق‌العاده پیاده‌روی اربعین و نقش منحصربفرد آن در برجسته‌سازی خط مهدوی (عج) و شکل‌گیری و تقویت جبهه مقابله با نظام کفر و سلطه، بر ضرورت حضور گسترده جوانان ایرانی در پیاده روی امسال تأکید کرد و گفت، بدون تردید پیاده‌روی اربعین نه فقط مسیری برای بیداری، خودسازی معنوی و عمق‌بخشی به معرفت حسینی (ع) است، بلکه تابلویی از قدرت فزاینده و مافوق تصور پیروان مکتب سیدالشهدا (ع) در اقصی نقاط جهان برای تغییر معادلات ظالمانه در منطقه و کل جهان است.

وی افزود: در شرایط کنونی همه ما مکلف به صیانت از این سنت پرتأثیر هستیم و نباید مشکلات اقتصادی کمیت حضور جوانان ایرانی در پیاده‌روی اربعین را کاهش دهد.

حجت‌الاسلام غلامی بیان داشت: تشکیل فوری صندوق‌های قرض‌الحسنه در میان خانواده‌ها، مساجد و هیأت‌ها برای کمک به جوانان کم‌بضاعت برای حضور در پیاده‌روی اربعین هر چند زودتر از این باید دنبال می‌شد. اما الان هم با کمک خیرین می‌تواند نقش مهمی را در گسترش حضور جوانان داشته باشد.

وی ادامه داد: در عین حال، آنچه مسلم است، تحمل سختی‌های سفر در برابر آثار و برکات آن آسان می‌شود و کسی نباید به خاطر دشواری‌های پیش آمده از جهات اقتصادی، خود را از حضور در این میدان محروم کند.

رئیس مرکز پژوهش‌های صدرا ابراز داشت: تلاش‌های دولت در کاهش هزینه‌های سفر به عراق کافی نبوده و هنوز چشم‌انداز روشنی درباره هزینه‌های سفر وجود ندارد. توافق با دولت عراق برای نصف شدن هزینه ویزا، کنترل قاطعانه قیمت بلیت اتوبوس، قطار و هواپیما و برخورد با سودجویان از جمله اقداماتی است که می‌تواند هزینه‌های سفر را تا حدی کاهش دهد، اما نشانه‌هایی از اراده دولت در این عرصه مشاهده نمی‌شود.

وی گفت: از ماه‌های قبل دست‌های پلیدی مشغول به هم زدن روابط صمیمی و مکتبی مردم ایران و عراق بوده‌اند که البته به لطف الهی به جایی نرسیده است. اما در شرایط فعلی مساجد و هیأت‌های مذهبی به علاوه رسانه‌ها باید مسافران اربعین را در خصوص چگونگی تحکیم دوستی با مردم شریف عراق، گسترش همکاری‌ها در پذیرایی از زوار و در کل، خنثی کردن توطئه‌های دشمن در این زمینه آموزش بدهند.

حجت‌الاسلام غلامی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر این، انتظار می‌رود فعالیت های فکری و دینی برای عمق‌بخشی به سفر اربعین و جلوگیری از سطحی و کم اثر شدن این حرکت جدی گرفته شود و دستگاه‌های فرهنگی با صرف‌نظر از کارهای شکلی و تشریفاتی که معمولاً از چند هفته قبل از اربعین شروع می‌شود، در کل سال برای این موضوع برنامه داشته باشند.

منبع:فارس



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین