عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۱۲۸
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۶
معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کرمانشاه:
معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به لزوم جاودانگی ارزش های دینی حتی به قیمت جان انسانها، گفت: عده ای در صدد تحریف دفاع مقدس هستند.
عقیق:با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و اشاره به آیه40 سوره مبارکه حج«الَّذينَ أُخرِجوا مِن دِيارِهِم بِغَيرِ حَقٍّ إِلّا أَن يَقولوا رَبُّنَا اللَّهُ  وَلَولا دَفعُ اللَّهِ النّاسَ بَعضَهُم بِبَعضٍ ...» همان ها که از خانه و شهر خود، به ناحق رانده شدند، جز اینکه می‌گفتند:پروردگار ما، خدای یکتاست! و اگر خداوند بعضی از مردم را بوسیله بعضی دیگر دفع نکند،گفت: پیام قرآن کریم برای آحاد جامعه اسلامی دفاع از نشانه های دین خداست.

وی در ادامه با بیان شان نزول آیه درباره اِخراج به ناحق پیامبراکرم(ص) و مهاجرین از مکه توسط مشرکین و کفار، افزود: علت اخراج پیامبر(ص) و یارانش سر دادن ندای توحید یقولوا ربّنا اللّه بود.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به جایگاه رفیع دفاع از حریم مقدسات و تعظیم شعائر الهی و حفاظت آنها در دین اسلام، ادامه داد: دفاع وقتی مقدس می شود که هدف حراست از مقدسات دینی و باورها اعتقادی باشد.

وی تصریح کرد: جوهره مقدس شدن دفاع در هر جنگ و دفاعی بستگی به نیت اعتقادی افراد دارد.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به لزوم جاودانگی ارزش های دینی و انقلاب اسلامی حتی به قیمت جان انسانها، گفت: دفاع مقدس ما حفظ هویت تمام ادیان بود.

حجت الاسلام باقری ضمن هشدار به تحریفی که بعضی افراد از فلسفه دفاع مقدس دارند، افزود: دفاع مقدس حفظ ارزشهای الهی و در کنارش دفاع از آب و خاک بود.

وی همچنین با توجه به ادامه آیه40 سوره حج‌«لَهُدِّمَتْ صَوامِعُ وَ بِيَعٌ وَ صَلَواتٌ وَ مَساجِدُ يُذْکَرُ فيهَا اسْمُ اللَّهِ کَثيراً»، گفت:اگر روحیه دفاع در بین جامعه ای نباشد مراکز علمی، فرهنگی مذهبی وعبادی حتی صومعه ها و کنیسه ها و مساجد از بین می روند.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان کرمانشاه با اشاره به آیه قرآن که می فرماید:« لَيَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ» اظهار کرد: جهاد که الهی شد نصرت و یاری پروردگار قطعا شامل حال ما خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه خداوند هر مذاکره و جنگی را یاری نمی کند مگر هدف الهی باشد،گفت: تفسیر عملی یاری دین خدا، جانفشانی شهدا در دفاع مقدس و مدافعان حرم است.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین