عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۱۰۴
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: عزاداری و حضور در مراسم ماه محرم تجلی محبت و مودت نسبت به اهل بیت (ع) و تعظیم شعائر اسلامی است.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در دیدار با شماری از مسئولان استانی، با گرامیداشت سالگرد شهادت امام سجاد (ع) و آغاز هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: امام حسین (ع) پاسدار عشق، حضرت عباس (ع) پرچم‌دار و امام سجاد (ع) راوی این عشق هستند.‌
وی افزود: ماه محرم و ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، بهترین فرصت برای گسترش و تعمیق ارزش‌های دینی و اسلامی در جامعه است که باید به بهترین نحو و به‌صورت حداکثری از آن استفاده شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اهمیت و ارزش عزاداری در ماه محرم، تصریح کرد: پیامبر اسلام (ص) فرمود من در برابر ایفای رسالت خود از شما مزدی جز مودت و دوستی اهل بیت (ع) نمی‌خواهم و عزاداری، هیئت داری و اظهار محبت و مودت به اهل بیت (ع) لبیک به تقاضای پیامبر اکرم (ص) است.
وی افزود: ما در ایام محرم ده روز در مسجد، حسینیه‌ها و تکایا و حتی در خیابان‌ها بر سر و سینه می‌زنیم و عزاداری می‌کنیم تا به دنیا بفهمانیم که ما پیرو مکتب اهل بیت(ع) هستیم و عملاً اظهار مودت خود را نشان می‌دهیم.
رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به الزام جاذبه و دافعه در هر انسان، اضافه کرد: همه ما می‌توانیم با رفتارمان محبت ائمه را در دل خود و دیگران شعله‌ور کنیم.
وی با تأکید بر توأم بودن شور و شعور حسینی در هیئات مذهبی و پرداختن به اهداف و فلسفه قیام عاشورا از سوی مبلغان، اظهار کرد: برخی از هیئت‌ها از امام حسین (ع) پوسته‌ای ظاهری ترسیم می‌کنند که در این صورت خروجی رفتن به هیئت حرکتی که امام حسین (ع) برای آن به شهادت رسید، نخواهد بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر دغدغه‌مند بودن نسبت به شرایط اسلام و نظام دینی، اظهار کرد: اگر بی‌تفاوت شدیم وقتی هزینه‌ای می‌دهیم سخت‌تر خواهد بود.
وی ادامه داد: سرنوشت مردم مدینه این بود که سه روز جان، مال و ناموس آنان بر لشکر یزید حلال شد و این سرنوشت کسانی بود که در هنگام قیام اباعبدالله (ع) ساکت شدند و امام حسین (ع) را یاری نکردند.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین